Sáfrányos sherrys húsgombóc



Húsz deka darálthús. Ennyi volt az aktuális husikészletünk, a vacsora egyre közelebb, ötletem meg nem volt igazán. TS szívesen evett volna canellonit, valahogy nem volt rá gusztusom, van ez így. Gondoltam valami sült darálthusis dologra, de félő, az már tényleg túl kevés lett volna hármunknak. Volt viszont zöldbab, némi piros kaliforniai paprika, meg a teljes fűszerarzenál. A sáfrányra esett a választásom és valahogy húsgombóc lett belőle. A husi lazítására és gyarapítására durvára tört kukoricadarát használtam, meg egy incifinci kapribogyót (TS szerint el is maradhatott volna, nekem passzolt az íze). Tehát egy gyors vacsi két személyre igazán, merthogy KicsiCsaj közölte velem egy gombóc után, hogy "nem fnom", végül maradt főleg a köretnél.

Két személyre:
20 dkg darálthús
2 tk kapribogyó
kb. 1.5 ek kukoricadara
só, chili
1 kaliforniai paprika
20 dkg mirelit zöldbab
fél szál póré
2 gerezd fokhagyma
0.5 l húsleves
egy csipet sáfrány
löttyintésnyi száraz sherry
kevés olivaolaj

A darálthúst sóval, chilivel fűszereztem csak, majd hozzákevertem a kukoricadarát és a kapribogyót. Kb. 20 percnyi állás után nedves kézzel kicsi gombócokat formáztam. Egy serpenyőben a szeletekre vágott fokhagymát és felkarikázott pórét megpirítottam. A kaliforniai paprikát csíkokra vágtam és a zöldbabbal együtt az alaphoz adtam. Néhány perc pirítás után felöntöttem a húslevessel, beleszórtam a sáfrányt, majd szépen belepakoltam a gombóckákat. Mikor a zöldségek megpuhultak hozzáöntöm a sherryt, gyakorlatilag ízlés szerinti mennyiséget, de túl sokat nem érdemes. Miután kiment az alkoholtartalma mérsékeltem a hőt és fedő alatt puhára főztem a gombóckákat. Párolt rizzsel tálaltam. Igazán finom lett, enyhén csípős, jól érezhetően sherrys-sáfrányos ízzel és színnel.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya