Sültmalac, sör–bor, hagyma, krumpli



Részlet az Enciklopédia Galactika [kicsicsaj változatból]:
Maakoc ['mɑ:kʊc] I. (pig) régies nevén malac. Valamikor a földön élt emberhez igen hasonlító négylábú, a párosujjú patás (Artiodactyla) rendjébe, a disznóalakúak (Suina) alrendjébe tartozó mindenevő állat. II. (pork) régies nevén sültmalac. A földi ember (Homo sapiens) által fogyasztott étel, amelyet a ~ húsából készítenek
Sajnos az Enciklopédia Galactica nem tér ki az elkészítés menetére. Viszont legjobb tudomásunk szerint valamikor a galaktikus időszámítás előtt, a földi kr.u. (kronos universismus; egyetemes idő) számítás szerint 2007 év végén valahogy így készítették el:


Mivel a malacot vagy sörben vagy borban jó sütni, így a leghelyesebben akkor járunk el, ha mindkettő kéznél van. Jelen esetben a sört a szakács megöntözésére használjuk, mivel sütéshez bort használunk, mégpedig vöröset és fehéret is. Floyd örülne. :) Így szilveszterkor a pezsgő mellé igazán illik.

Hozzávalók:
  • 70 dkg bőrös malachús
  • 1 dl fehérbor
  • 7-8 gerezd fokhagyma
  • 1 ek zsiradék – ehhez nem igazán illik az olivaolaj :)
Fűszerezéshez
  • őrölt kömény
  • cheyenne bors
  • provancei fűszerkeverék

Mázhoz
  • 10 dkg barnacukor
  • 1 dl vörösbor
  • 5 dl hús alaplé
  • 1 csillagánizs
  • 6 szegfűszeg
  • 1 kávéskanál őrölt chili
A malac bőrét beirdalom. A fűszereket összekeverem és a húsba dörzsölöm, vigyázva, hogy a bőrére ne kerüljön. A malacot pár óráig hagyom érni a főszerekkel, majd fóliával letakarva a zsiradékon a fehérborral és a fokhagymával közepes lángon (170˚, hőlégkeverés) kb 1 óráig lefedve párolom. Közben a mázat elkészítem. A cukrot megolvasztom, hozzáadom a vörösbort, majd a húslevest és a fűszereket. Ezt besűrítem. A malacról leveszem a fóliát és még háromnegyed órát sütöm, sűrűn megkenegetve a bőrös részt a mázzal.
A máz receptjét és ötletét bogármestertől vettem.

Köret: burgonypüré és sörben (minő véletlen!) párolt vöröshagymából állt. A hagymák így készültek. Megpucoltam őket, majd kb. egy ujjnyi olajon megpirítottam. Felöntöttem sörrel, hogy ellepje. Sóztam, majd közepes lángon addig pároltam, amíg a lé nagyjából a harmadára fogyott (fél, egy óra).
TS

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya