Marcipán semifreddo sárgabarackkal és málnával



Ez a finomság még Karácsonyra készült. Nagyon könnyű, habos, elkészíteni se különösebben macerás. A rengeteg sütemény közepette nem is tűnt fel milyen fincsi, de pár nappal utána... hmmmm... Az eredeti recept az Essen und Trinken 2006. 4. számában olvasható, néhány részén változtattam. Sárgabarack befőtt helyett narancsos gyümölcsteába áztatott aszalt sárgabarackot, no meg egy kevés mirelit málnát használtam. A cukor mennyiségét lecsökkentettem, de az eleve édes marcipánnak köszönhetően számomra még így is elég édes lett. íme:

150 g marcipán
4 közepes méretű tojás
120 g cukor
3 lap zselatin
1 ek vaníliakivonat
25 ml rum
400 ml tejszínhab (200 ml habtejszínből)
2-3 ek mirelit málna
100 g aszalt sárgabarack
2 dl narancstea

Az aszalt sárgabarckot úgy négy órával a desszert készítése előtt beáztattam. A marcipánt kislyukú reszelőn finomra reszeltem. A zselatint hideg vízbe áztattam és félretettem. A marcipánt a cukorral, tojással és rummal együtt vízfürdőn 10 percig habverővel habosítottam. A végére a marcipán és a cukor is teljesen felolvadt és egy viszonylag sűrű, de habos masszát kell kapnom. Mikor elkészült a tűzről levéve apránként hozzáadagoltam a kinyomkodott zselatint és további öt percig habosítottam, majd lehűtöttem. A tejszínt kemény habbá vertem, majd a teljesen lehűtött masszába forgattam. Egy kisebb tortaformát és egy őzgerincformát kibéleltem folpackkal, majd kiraktam a sárgabarackkal és málnával. A masszát szétosztottam a formákba és lefedve fagyasztóba tettem. Tálalás előtt tányérra borítottam és mirelit gyümölcsöt adtam mellé. A desszert nem fagyott keményre, így nem kellett sokkal a fogyasztás előtt előkészíteni.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya