Marcipános szilvatorta



Egy kicsit túrótortára hajazva. Mostanában el-eltévedek Latsia konyhájába. Nála futottam bele egy marcipános szilvatortába. No meg ott volt Maci mákos szilvás-marcipános lepénye is. Ez előbbit már próbáltam, igaz, nem szilvával, hanem ami épp otthon volt (ribizli), igazán tuti süti lett, köszönjük a receptet Maci. De a szilvás lepény újra egyből eszembe jutott, amikor a Nagycsarnokban meglepően olcsón kaptunk megdöbbentően finom spanyol ringlót (és neeeeem, nem szeretnék belegondolni milyen éretlenül lett leszedve és mi mindennel permetezve). Benéztem hát a hűtőbe, lapult benne egy adag leveles tészta, meg egy kevés krémtúró (Lidl féle kilós, nagyon finom, még sült túrótorta lesz belőle egyszer), némi marcipán, citrom és tojás. Az eredmény? íme:
1 TF készre nyújtott leveles tészta
10 dkg marcipán
kb. 15 szem érett ringló
3 tojás
1 bögre túrókrém
1 citrom leve és reszelt héja
ízlés szerint cukor

A leveles tésztát egy kb. 26 cm átmérőjű kerek sütőformára szabtam úgy, hogy pereme is legyen, majd 180 C-on némi sütőpapír és búza segítségével vakon 20 percig elősütöttem. Leöntöttem a búzát róla, mad hagytam langyosra hűlni. Eközben összekevertem a túrókrémet a citrom reszelt héjával és levével. Egyenként belekevertem három tojást, majd belereszeltem a marcipánt és még egy picit (merthogy a marcipnán is igen édes volt (naná), no meg jobban favorizálom a savanykás ízt) édesítettem rajta. A ringlókat feleztem, kimagoztam, majd kiraktam velük a torta alját, végül nyakon öntöttem a masszával. Irány vissza a sütőbe és addig sütöttem, amíg a teteje szép piros lett (kb. 25-30 perc). Hidegen nagyon finom!

Hasonló alapanyagokból

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Bár már késöre jár, de mégis megkóstolnék egy szeletkét...
...vagy kettöt ;o)

Max írta...

Tetszik azt hiszem meg fogom csinálni.Gratulálok. max

anna írta...

nade mostakkor ez ringlotorta, neem?

Gabojsza írta...

Nyami :-)))

Lilahangya írta...

Anna, igaz-igaz!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya