Spanakopita



Nem csűröm-csavarom, Gabojsza tehet mindenről... :-) Azzal a reggeli bejegyzésével, holmi szabadkai rétes meg gibanica tésztákról, meg a fetáról, túróról... Gibanicát nem sütöttem még, sőt igazán bevallom azt sem tudom mi a különbség a gibanica és a rétes tészta között. Viszont eszembe jutott, hogy van a hűtő mélyén egy csomag rétestészta és feta is van. Múltkor pedig lefagyasztottam a zsenge spenót felét. Spanakopitát pedig már olyan régóta szerettem volna sütni! Jó néhányszor volt hozzá szerencsém, még az előző életemben, s akkor ízlett ugyan de nem foglalkoztatott különösebben. Azt hiszem eddig egyszer sütöttem, egy nem épp optimális működésű sütőben, nem is lett igazán ropogós és így jó sem. Most viszont egész jól sikerült. A receptet egy csomó recept elolvasása után gyúrtam a sajátomra. Talán a töltelékkel kellene még mahinálni. Egy kis híja volt a fetának és ricotta nem volt, hogy pótoljam, szemcsés tehéntúrót tettem bele. Ettől viszont incifincit savanyú felhangja lett. Egy pohár jóféle fehér bor jólesett volna mellé!


Hozzávalók:
1 csomag hatlapos réteslap
300 g zsenge spenót
20 levél medvehagyma
1 gerezd fokhagyma
1 csokor újhagyma
100 g vaj
200 g feta
150 g túró (ricotta lett volna a jó)
2 ek reszelt parmezán
2 tojás
kevés olivaolaj
só, bors
szerecsendió

Az újhagymák fehér részét felkarikázom, a fokhagymát felszeletelem, a medvehagymát feldarabolom. Egy evőkanál vajon az újhagymát üvegesre párolom, beleszórom a fokhagymát, majd amikor illatos mehet bele a spenót és a medvehagyma. Épp, hogy megfonnyasztom őket. Egy nagyobb tálban összekeverem a sajtokat, hozzáadom a tojásokat, végül a spenótos keveréket. Sózom, borsozom ízlés szerint és egy kis szerecsendiót is reszelek hozzá. Lehetett volna még kaprot adni hozzá, én most kihagytam. A maradék vajat felolvasztom és egy pici olivaolajat is adok hozzá. Egy 30 cent átmérőjű kerek tortaformát kikenek vajjal, majd beleterítek egy réteslapot. Megkenem vajjal, a széleit visszahajtom. Hasonló módon teszek még rá 2 lapot. A tölteléket egyenletesen elterítem, majd a maradék három réteslap következik, az előzőekhez hasonló módon minden réteget megkenek. Végül egy jó éles késsel gyémánt alakban bevagdosom a felső réteslapokat. 180 C-ra előmelegített sütőben 40 percig sütöm.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Hát mit tehetek...vállalom!:-))))

Copyright @ 2007-2009 lilahangya