Gyömbéres grapefruit jégkása



Ebben a melegben jól fog esni, érdemes kipróbálni! A gyömbér nálam gyömbér szirup formájában szerepel benne, de szerintem kevés frissen reszelt gyömbér vagy épp gyömbérpor is megteszi. Kandírozott gyömbért készítettem (1 csésze hámozott, aprított gyömbér, 3 csésze víz, 1 csésze cukor, és az egész üvegesre főzve, majd leszűrve), egy fagyihoz fog majd kelleni. Megmaradt a jó kis gyömbéres cukros lé. Önmagában elég csípős, de így fagyiba, jégkásába, vagy éppen gyömbéres itókába pont jó lesz. Jól lefedve el is tettem a hűtőbe!

Hozzávalók kb. 7 dl-hez:
2 piros grapefruit leve
1 lime leve
2 dl víz
6 ek nádcukor
5 ek gyömbérszirup

A grapefruitokat és a limeot kifacsarom, hozzáadom a nádcukrot és evőkanalanként hozzáadagolom a gyömbérszirupot. Nekem 5 evőkanálnyi volt pont olyan, hogy egy picit már csípett, de még nem volt brutálisan gyömbéres íze. Végül az egészet fagyigépben kásásra fagyasztom. Friss mentával díszítem. Ebben a melegben hamar elolvad, de hideg üdítőnek sem kutya!

Hasonló alapanyagokból

4 megjegyzés:

duende írta...

Jaj. De megenném! :)
Irtó jól néz ki!
Holnapra viszont készítek. Igaz, csak narancsom és citromom van itthon, de az is jó lesz. Persze nem olyan finom, mint a grapefruit, de hát ez vááán. :)

Lilahangya írta...

hmmm, naranccsal is isteni lehet...

Kata írta...

Nem fogod elhinni, hogy éppen mit keresgéltem kb. 1 órája a neten: kaptam 1 üveg "ginger preserve" talán gyömbérlrkvárt, és hogy mire lehetne használni... Vannak benn gyömbérdarabok és van zselé része is. Szerintem a zselé része pont jó lenne ebbe.

Frida írta...

Mmmmmm.
Kötelező kipróbálni!!

:)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya