Korianderes spárgaleves sült husival



A mai napot ellazsáltam. Egész nap álomkór gyötört, fáztam, s kedvem sem volt semmihez. Szerencsére Aprótalpú is pianóban nyomta ma, igaz a nagy csendben végzett koncentrálás estére meghozta hangosan kacagós gyümölcsét: Dádi megtanult tapsolni, s eme tudománya roppant mód tetszik mindenkinek. Hazafelé az oviból Kicsicsaj és apukája futottak egy gyors kört a piacon. Hoztak nekem epret, spárgát, újkrumplit, sőt még egy csokor szép zöld medvehagymát is (azt hiszem az idei utolsó csokor ez). Míg telefonon megtárgyaltuk a mit-is-vegyünk? listát én ki is találtam, hogy mit főzzek: Spárgalevest, úhagymával, citrommal, korianderrel. Levesbetétként tegnapi sült pulykacomb darabkák kerültek bele. Mellé pedig palacsintát, rakottat.

Hozzávalók:
10-10 szál fehér és zöld spárga
3 szál újhagyma
1 liter húsleves (nálam most kockából)
100 ml tejszín
2 tk kukoricakeményítő
fél citrom héja és leve
friss koriander
kevés semlegesebb fűszerezésű sült hús

A húslevest felforralom (ill. a kockából elkészítem). Az újhagymát kis karikákra vágom. A fehér spárgát meghámozom, fás végüket levágom, majd a fejét leszámítva kb. centis darabkákra vágom. Ugyanígy feldarabolom a zöld spárgát is. A zöldségeket a forró levesbe dobom. Nem főzöm sokáig, maradjon finom roppanós. Belereszelem egy kisebb citrom héjának felét. Ha kell még sózom, majd citromlével és friss korianderrel ízesítem. Végül vékonyan behabarom. Tálaláskor két-három evőkanálnyi kisebb darabokra vágott sült husit teszek bele.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Milyen ötletes a sült husi betétként:)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya