Joghurtos eperfagyi mentás epersorbettel



Azt jelezték a hivatalos békák, hogy meleg lesz a hétvégén. Jobb felkészülni rá!
A napokban néhány fagyi recept következik :-)
Legyen ez az első, noha nem ez az első hódolatom az idei epernek. Minden esetre az első olyan adag eper volt, ami finom is volt, édes is volt és gyönyörű piros is volt. Kétféle fagyi készült a fél kiló eperből. A feléből epersorbet, sok mentával, kevés citromlével, a másikból pedig joghurtos változat. Persze, mindkettőnek egy volt az alapja, a leturmixolt eper.

Hozzávalók kb. 1 liter fagyihoz:
kb. 500 g eper
1 citrom leve
500 ml natúr joghurt lecsöpögtetve
barna cukor megőrölve
1 tk reszelt narancshéj
késhegynyi őrölt fahéj
1 tk vaníliakivonat
1 ág menta

Az epret megmostam, pár szemet félretettem, a többt egy citrom levével együtt turmixoltam. A felét külön tálba tettem.
A sorbethez őrölt barna cukrot kevertem, majd fagyigépben fagyasztottam. A legvégén kevertem még bele a sok finomra metélt mentát. Kb. ujjnyi vastagon kicsi tálkák (kb. 1.5 dl) aljába öntöttem és amíg elkészült a másik fagyi a fagyasztóba tettem.

A másik feléhez hozzákevertem a teáskanálnyi narancshéjat, a fahéjat, vaníliát és a lecsepegtetett joghurtot. Barna cukorral édesítettem, majd ezt is a fagyigép gondjaira bíztam. Mikor majdnem kész volt beleszórtam a pici darabokra vágott epret. Az elkészült joghurtos fagyit a sorbet tetejére kanalaztam. Tálaláskor pár percre forró vízbe mártottam a kis tálkákat, majd tányérra borítottam a fagyit. A sorbet itt-ott lefolyt egy picit, de így még gusztább, nem igaz?

Hasonló alapanyagokból

4 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Uramisten, ez gyönyörű!! És mennyire csábító... főleg ebben a melegben!! De kár hogy beteg vagyok, most meg is tudnám csinálni... :(( brühhü..

Lilahangya írta...

Jobbulást! Még csak most indult az eperszezon, biztos lesz még lehetőséged kipróbálni!

Csilla írta...

Multhéten megcsináltam, nagyon fincsi lett. Köszi.

Lilahangya írta...

Csilla, orulok, hogy izlett!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya