Csigatorta, no meg a nagy csigapost



Mármint kakaóscsiga torta. Tudom, tudom, igen sok csigológus van köztünk (össze is gyűjtöttem a mindenféle csigákat a post végére), újat nem is kívánok mondani, viszont összességében a sok apró változtatás olyan finom végeredményt produkált, hogy családkám minden tagja igen-igen elégedett volt a csigatudományommal. íme egy újabb csigarecept!

A tésztához:
3 dkg élesztő
3 dl tej
60 dkg liszt
1 dl olaj
5 ek cukor
3 ek kakaó
fél ek cukor
1 dl tej
tört mogyoró
fahéj

Az élesztőt a langyos tejben kevés cukorral felfuttatjuk, majd az olajjal és cukorral együtt az átszitált liszthez adjuk. A tésztát teljes elválásig dagasztjuk, majd ketté osztjuk. Az egyik felébe beledolgozzuk az 1 dl langyos tejben a cukorral elkevert kakaóport, ha a tészta túl lágy lenne kevés lisztet dagasztunk még bele. Mindkét tésztát kb. 3 mm vastag téglalapra nyújtjuk, majd egymásra fektetjük őket. Nálam a kakaós tészta volt a felső, ezt megszórtam tört mogyoróval és egy teáskanálnyi fahéjjal, majd jó szorosan feltekertem. 2-2.5 cm vastag szeletekre vágtam, majd jó lazán egy kerek sütőtálba tettem őket. A csigák közé édes kakós tejet öntöttem ( kb. 1.5 dl tejbe ment 2 tk kakaópor és 2 ek cukor), majd addig kelesztettem, míg teljesen össze nem keltek. Ezután sütőben 170 C-on szép pirosra sütöttem, tíz percenként meglocsolva néhány evőkanálnyi kakaóstejjel. Teljes kihülés után tortaként szeleteltem. Isteni lett!

S akkor jöjjön a csigák naaagy gyűjteménye, abszolút a teljesség igénye nélkül! Szóval, édes-sós-sült-főtt csigák jelentkezzetek!

Édes csigák:
Áfonyás kakaós csigák
Almás csiga
Almás-mákos csiga
Baracklekváros csokis csiga
Csatos csiga
Csigakeksz
Csokicseppes-túrós tekercs
Diós és gesztenyés muffincsiga
Édes-csípős paprikás csiga
Fahéjas csiga
Fahéjas csiga tej- és tojásmentesen
Fakanál kakaós csigája
Franzbrötchen
Giga-csiga
Govinda fahéjas csigája
Kakaós csigakeksz
Kakaós csiga Maszatkonyhából
Kakaós-fahéjas minicsigák
Kakaós-fahéjas-lekváros csiga
Kakaós tiramisu muffincsiga
Kanelbulle
Kókuszos csigamuffin
Linzer csiga
Maci kakaós csigája
Maci muffinformában sült kakaós csigája
Max kakaós csigája
Meggylekváros-kakaós tönkölycsiga
Mirelle kakaós csigája
Mogyorós-csokikrémes kalács
Pudingos muffin csiga
Szilvalekváros-fahéjas-csokis csiga

Vimizo kakaós csigája

Sós csigák:
Csiperkegombás-rokfortos csiga
Csülkös csiga
Fetás csiga
Fokhagymás csiga
Gorgonzolás leveles csigák
Káposztás csiga
Lorien sonkás-sajtos-hagymás csigája
Olajbogyós-parmezános csiga
Parmezános, olivás tekercs
Pesocsi
Pestos-sonkás csiga
Pizzás csiga
Pizzatekercs
Sajtos csiga
Sajtos-ricottás csiga
Sajtos-szezámos csigák
Sonkás-sajtos rózsatorta
Sonkás-sajtos-hagymás csiga
Spenótos csiga
Spenótos-fetás csiga
Tepertőkrémes csiga
Toncsi

Főtt tészták:
Töltött csiga
Diós-brokkolis csigatészta

Az igaziak:
Burgundi, fűszervajas sült csiga
Fokhagymás, petrezselymes csiga
Szuronycsiga főve


Csak egy szösszenet :-)

Hasonló alapanyagokból

4 megjegyzés:

Mamma írta...

Menten eldobom magam!:-))) el is akadt a szavam...
A süteményre még visszatérek:-), nagyon ígéretes! Ez a locsolás tetszik, nem szeretem a száraz süteményt, ez pedig gondolom kellően nedvesen tartja.

Mamma írta...

Véletlenül találtam Vimizo-nál, mintha nem lenne benne:
http://href.hu/x/4kof

Lilahangya írta...

köszi mamma, pótlom! A süti így nagyon finom lett, egyáltalán nem száradt ki másnapra sem, de nem volt szottyos!

Piszke írta...

Milyen szép gyűjtemény!
A sütit is ki fogm próbálni, még tart a kelt-tészta idény:-))

Copyright @ 2007-2009 lilahangya