Vargányával töltött nyúlgerinc filé



Múlt héten kaptunk otthon egy egész nyuszit, szépen tisztítva, lefagyasztva. Már pénteken megbeszéltük, hogy belőle készül a vasárnapi ebéd. Azt akkor még nem tudtam ugyan, hogy mit, de az ilyesmi mindig olyan hirtelen alakul, egy percig sem aggódtam. Pénteken és szombaton szingli voltam (TS és KicsiCsaj családi túrázáson vettek részt, én viszont - köszönhetően a pocakomban néha csürdöngölőt, máskor keringőt járó, ezáltal a legváratlanabb pillanatokban mindenféle ingereket, hatásokat elérő Aprótalpúnak - itthon maradtam). Akár időm is lett volna, hogy kitaláljam mit is főzzek, de a nagy szabadságban hirtelen annyi mindent szerettem volna, hogy a vasárnapi ebédhez való még ma reggel is fagyosan meredt rám. Nyúlságos esetekben általában Váncsa mester könyve az első, amit fellapozunk, most sem tettem másként. Annyi jó ötletem láttam ismét, csak ajánlani tudom újra és újra a könyvet! Végül aztán a receptekből merítve a saját fejem után mentem és született egy töltött nyúlgerincfilé, no meg egy hagymamártásban sült nyuszi.

Vargányás nyúlgerinc
1 nyúlgerinc filézve
1 marék szárított vargánya beáztatva
2 ek natúr sajtkrém
olivaolaj

rózsabors
snidling

Nyúlgerincet filézni nem nekem való mulatság, ha más nem csinálja meg, nem hiszem, hogy túl sűrűn fogunk enni. Pedig nyilván a gyakorlat teszi a mestert. A lényeg, két tenyérnyi színhúst csak sikerült lefejtegetnem a gerincről. Szép vékony színhús, rostjait lazítani már nem igen kellett. Egy darab alufóliát megkentem olivaolajjal, majd kis takarással ráfektettem a húsokat. Megsóztam, majd a natúr sajtkrémmel megkentem. Telepakoltam a megpuhult vargányával, megszórtam egy kevés snidlinggel, durvára tört rózsaborsot szórtam rá, majd jó szorosan feltekertem a fólia segítségével, végül a fólia végét jó szorosan összecsavartam. 180C-on egy órán át sült. Mikor elkészült, kb. negyed órát pihentettem még a fóliában , majd egy jó éles késsel három darabra szeltem. Igazándiból egy könnyű körettel szűk kétszemélyes adag, de hidegen szelve előételként három adagnak elegendő.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya