Kuszkuszos paradicsomos vagdalt



Tegnap mellé nyúltam. Darálthusi akadt a kezembe a máj helyett. Ha már, hát legyen alapon elkezdtem törni a fejem, hogy mi is legyen. Mostanában naponta tudnék valami tésztafélét enni, próbálom hát magam fegyelmezni, így a darálthusis így-úgy sült penne, spagetti, canelloni stb elmaradt. Legyen valami fasírt? De ahhoz köret is kell (jajaj, VKF!), nem volt kedvem külön-külön pacsmagolni. Lett hát egy jó fűszeres cukkinis vagdalt, amibe lazítóként kuszkusz került, a tetejére pedig paradicsom. így süldögélt egy órányit, aminek kellett megduzzadt, aminek kellett megsült. Tálalás pedig adta magát: egy szelet paradicsom, némi rukkola és már kész is!

Három fő részére:
30 dkg darálthús
2 gerezd fokhagyma
2 szál újhagyma
egynegyed póréhagyma
1 kisebb cukkini
4 ek kuszkusz
só, chili
olivaolaj
kakukkfű
bazsalikom
1 darabos hámozott paradicsomkonzerv

A hagymákat és a cukkinit nagyon apró kockákra vágtam, (lehetett volna akár reszelni is, de nekem valahogy komoly averzióm van a reszelőtmosogatással szemben), majd jó alaposan összedolgoztam a darálthússal. Sóval, frissen őrölt chilivel és kakukkfűvel fűszereztem, majd belekevertem a kuszkuszt. Olivaolajjal vékonyan kikent sütőtálba simítottam, majd a tetejére öntöttem egy konzervnyi darabos hámozott paradicsomot. Ezt kis sóval, bazsalikommal fűszereztem, majd irány a sütő, 180 C, hőlégkeverés, egy óra. Akkor az igazi, ha a hús az összes szaftot elfőtte, beitta.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya