Sült édeskömény paradicsommal, kakukkfűvel



Hétfőn lesétáltunk Aprótalpúval a budafoki piacra. Egy laza kis zöldség és husibeszerző út, gondoltam én. Esetleg házitej, régen csináltam már friss sajtot (valahogy nekem ez is tavaszi-nyári dolog).
Még felemás volt a piac. A virágosok már tavaszi illatban ücsörögtek és végül is a zöldségesnél is elég sok volt a friss, tavaszi ez meg az. Mondjuk retek, nagy mennyiségben, ropogós, zöld paprika (ki tudja honnan), meg eper, messziről érkezve, óriási méretben, még nagyobb árban. A vége persze az lett, hogy jóóól megpakoltam a babakocsi alját minden finomsággal és biza épp elég volt megmászni a hegyet.

Ekkor vettem egy gumócska édesköményt is. Nem rajongunk érte különösebben, néha-néha teszek azért egy kísérletet. Most paradicsommal és kakukkfűvel sült és a tetejére parmezán került. Nem is volt rossz ebédem!

Hozzávalók:
1 édeskömény
3 kisebb paradicsom
durva szemű só
fehérbors
friss kakukkfű
kb. 1 ek reszelt parmezán
olivaolaj

Az édesköményt vastagabb szeletekre vágtam és egy sütőtál aljába pakoltam. Rá a szeletelt paradicsomot. Megsóztam, kevés borsot szórtam rá, meglocsoltam pici olivaolajjal és bőven megszórtam friss kakukkfűvel. Lefedve 20 percig sütöttem 180 C-on. Végül megszórtam parmezánnal és visszatettem a sütőbe úgy 10-15 percre. Egyszemélyes ebéd kerekedett belőle.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya