Mandarinos karamellszósz




A sós után jöjjön az édes palacsinta, ahol nem is a tölteléken van a lényeg, hanem a karamellszószon, amivel megbolondítottam. Ismét a véletlen kreálmánya, nyilván nem az egyetlen vagyok, akinek a konyhájában már előfordult. Nekünk csajoknak nagyon ízlett, TS pedig amolyan szótlan, mimikájával mindent eláruló elismeréssel nyilatkozott róla.

Hozzávalók:
200 g cukor
2 ek víz
2 nagy mandarin leve és húsa

A cukrot a kevés vízzel kevergetés nélkül karamellizáltam, majd mikor mély barna lett belefacsartam két nagy mandarin (igazándiból tangerin) levét és húsát. Az illatorgia leírhatatlan, az íz pedig igazán különleges. Tömény édes ugye, ugyanakkor a citrus íz, illat egyértelműen kiemelkedik. Kb. 1.5 dl lehet a végeredmény.

Ezzel a szósszal locsoltam meg a palacsintákat, amibe citrommal, vaníliával és kifilézett, felkockázott mandarinnal kevert túró került.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

trinity írta...

Érzem az illatát,ahogy leírtad:)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya