Epres mogyorótorta



Még gyorsan egy desszert krumplival, egy süti, vagy torta, ha úgy tetszik. Mégpedig mogyoróval és eperrel, sok eperrel. De mit keres benne a krumpli? Finom puhává, szaftossá teszi a tésztát, mint ahogy a kenyértésztát, vagy a pogácsát és folytathatnám. A recept eredetijét mandulára írták, én ezt cseréltem mogyoróra. De a mogyorófélék helyett használhatunk kukorica, vagy rizslisztet és máris kész a glutén és mogyorómentes változat. A belereszelt héjtól nagyon finoman citromos. Ha épp nincs eperszezon és nincs kedvünk egyéb gyümölcsöt pakolni a tetejére, készíthetünk rá citromos mázat, ahogy a recept eredetijében is szerepel, de azt hiszem egy csokimáz sem lehet kutya rajta!

Hozzávalók:
200 g vaj+ a kenéshez
150 g nádcukor
50 g pálmacukor
4 tojás
175 g mogyoróörlemény
250 g főtt, tört krumpli
3 citrom héja
2 tk sütőpor

A tetejére:
kb. 500 g eper
1 citrom leve
cukor, vagy méz
2 tk vaníliakivonat
1 csapott ek kukoricakeményítő

Először főtt krumplit és az eperpürét készítem el, hogy teljesen kihülhessen, mire a torta is elkészül. Kb. 4 kisebb krumplit meghámozok, puhára főzöm, majd összetöröm. Az epret megmosom, kb. 20-30 szép szemet félreteszek, a többit egy lábosba teszem, mézet adok hozzá és egy citrom levét, majd felfőzöm. Mikor már kellően illatos belekeverek egy csapott evőkanálnyi keményítőt, majd az egészet simára turmixolom és félreteszem.
A sütőt előmelegítem 180 C-ra és egy tortaformát kivajazok, belisztezek. A recept 20 centi átmérőjű formát javasol, így magasabb lesz a süti, nekem viszont csak 26 centis volt. A puha vajat habosra keverem a cukrokkal, amjd egyenként belekeverem a tojásokat. A mogyorót finomra őrlöm és ezt is hozzáadom. Végül kanalanként hozzákeverem a kihűtött krumplit, majd belekeverem a sütőport és három citrom reszelt héját. Belesimítom a tortaformába és kb. 40-45 percig sütöm. Mikor elkészült pár percig pihentetem, majd rácsra téve hagyom kihülni. Már csak össze kell "szerelni": Egyenletesen elosztom az eperpürét a tetején, majd kirakom a félbevágott eperszemekkel.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

VOKinga írta...

Küldtem egy sapit Neked, bekukkantanál érte? :)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya