Sherrys sáfrányos rizseshús



Jövő héten anyukámék vendégszeretét fogjuk élvezni a lurkókkal, ugyanakkor TS-éknél hajrá lesz a szerkesztőségben, így kénytelenek leszünk hiányolni apát. Ennek okán igyekszem feltölteni a hűtőt, fagyasztót mindenféle gyorsan ehető, fiús és kevésbé fiús finomsággal, no meg kenyérkével. Már jó régen jártunk Putyipapánál és Idamamánál (KicsiCsajos nevezéktan), merthogy ők meg a fiúunokájuk után szaladtak csaknem egészen Valenciáig. Persze kaptunk is mindenféle finomságot, amiből a nem kicsi sáfrányellátmányt, no meg a sherry utánpótlást emelném ki.
Ha már van, akkor használjuk is, ma sáfrányos rizseshúst készítettem, kevés sherryvel megbolondítva. Gyorsan elkészült, s míg főtt volt időm a kenyérrel és a többi előkészítéssel foglalkozni.

Hozzávalók:
2 kisebb csirkemell
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kicsi paradicsom
1 zöld erőspaprika
1 bögre rizs
3 ek sherry
kb. 2.5 bögre zöldségleves
nagy csipet sáfrány
1 tk fűszerpaprika

olivaolaj

A hagymákat finomra aprítottam, majd kevés olajon sóval üvegesre pároltam. Ráöntöttem a sherryt, a csipetnyi sáfrányt, hozzáadtam a felkockázott paradicsomot és a csíkokra vágott paprikát. Pár perc szotyogtatás után hozzáadtam a kis kockákra vágott csirkemellet, megszórtam egy kevés fűszerpaprikával, alaposan átforgattam, majd pár percig pirítottam. Belekevertem egy bögre rizst, végül felöntöttem kb. két és fél bögre zöldségalaplével és addig főztem, míg valamennyi levét fel nem szívta.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya