Hibiszkusz-lime granita



Amint a hőmérséklet feljebb kezdett kúszni azonnal beindult a fagyiszezon nálunk is. Most már folyamatosan készül három-négyféle hideg finomság hetente. Eddig jobbára az anyukám fagyasztott gyümölcsállománya csappant így meg, no meg friss eper sorbet, illetve epres túrófagyi is készült, s nem utolsósorban egy kókusztejes rizsfagyi meggyel és csokiszószzal. Fotó viszont nem készült, merthogy a, elfogyott még mielőtt a fotomasinára gondoltam volna, b., elfogyott, merthogy TS nem gondolt a fotomasinára pedig én mennyire, c., véletlenül nem tettük vissza a fagyasztóba a falatozás után és folytathatnám. Na de most, de most...
Grapefruit granitát gondoltam előszőr gyártani, a szokásos ánizsos verzió viszont valahogy nem volt most tetszetős. így a cukorszirupba szegfűszeg került, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve szárított hibiszkusz.
Nagyon szeretem a hibiszkusz ízét és színét, teában, limonádéban nagy favorit, de alkalmasint panna cottában sem utolsó. A kellemes ízt a lime leve és reszelt héja csak még jobban kiemeli, s az íze, isteni :-)

A hozzávalók kb. 1 l sorbethez:
750 ml víz
10 ek cukor
2 szem szegfűszeg
2 ek szárított hibiszkusz virág
2 lime héja
1.5 lime leve és húsa

A cukorból és szegfűszegből szirupot főztem, majd beleszórtam a hibiszkuszt és hagytam kihűlni. A szirupot leszűrtem, majd hozzáreszeltem 2 lime héját és egy fél lime kivételével belekerült a leve és húsa is. Hűtőben jól lehűtöttem, aztán a fagyigépre bíztam a munka hátralevő részét.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya