Gombás, pesztos csirke fusilli bucatival



Annak, hogy az elmúlt időszakban kevesebbet blogoltam megvan kérem az eredménye. Nem is első sorban a látogatottságra gondolok, sokkalta inkább arra a tényre, hogy az ételfotós folderben felgyülemlett ételek fotóit nézegetve néha bizony bajban vagyok! Mi is volt benne? Hogyan is készült? Arról a kruciális kérdésről nem is beszélve, hogy vajon ízlett-e kis családomnak. Nos, ezzel az étellel emlékeim szerint nem lőttem félre. Tészta és husi, mégha gomba is a kísérő KicsiCsaj nagy kedvence. Pláne, hogy a tészta ez az ondoláláson átesett csinos spagetti, a fusilli bucati. S ahogy a képet nézegettem szépen összeállt a recept is, úgy nagyjából :-)
A peszto nem a hagyományos bazsalikomos peszto volt, kicsit kevés volt a bazsalikom, volt viszont friss szurokfű, így felesben készült eme két remek zöldfűszerből, némi snidlinggel kiegészítve. Volt itthon fenyőmag, így az is került bele, néhány fokhagymagerezdről és a parmezánról nem is beszélve.

A pesztohoz:
fél csokor csokor bazsalikom
fél csokor szurokfű
negyed csokor snidling
2 nagy gerezd fokhagyma
1 marék fenyőmag
2 ek parmezán

olivaolaj

A pesztot már korábban elkészítettem. A zöldfűszereket és a többi hozzávalót a turmixgépben pépesítettem, fokozatosan adagolva hozzá az olivaolajat, míg egy finom masszát nem kaptam. Felhasználásig hűtőben tároltam, s mi tagadás azzal, hogy az ízek összeértek csak finomabb lett.
A csirkés gombás raguhoz:
1 kisebb csirkemell filé
1 kisebb csirke felsőcomb filézve
2-3 szál újhagyma
1 bő maréknyi vegyes szárított erdei gomba keverék (vargányával, tinóruval és galambgombával)
pár közepes méretű barnacsiperke
olivaolaj
só, bors

A csirkehúst kisebb darabokra vágtam, majd összekevertem a pesztoval. A zöld szószmósz mennyiségével nem érdemes fukarkodni, a lényeg, hogy jól befedje és átjárja a húst. Eközben a szárított gombát vízbe áztattam, felszeleteltem a barna csiperkét és az újhagymát. Aztán már csak egy jó forró serpenyő kellett, no meg egy nagy adag frissen főtt tészta.
A serpenyőt felforrósítottam, a barna csiperkét szárazon pár perc alatt kevés borssal megpirítottam, majd hozzáöntöttem a húst pesztóstól, mindenestől. Alaposan átpirítottam, hozzáadtam a lecsepegtetett erdei gombát és a zöldhagymát, még pár perc, hogy a hús teljesen megpuhuljon és kész is. Eddigre a fél kg tészta is kifőtt, már csak tálalni kellett.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya