Pizzanap - hagymás paradicsomszósszal, házisajttal és minden jóval



Tegnap előtt kenyeret sütöttem és teljesen ad hoc jött az ötlet legyen pizza ebédre. Nem pizzának készült a tészta, így teljes kiörlésű rozslisztet, fehér rozslisztet és teljes kiörlésű búzalisztet adagoltam a finomliszt mellé 200 g, 100 g, 200 g és 300 g arányban. A többi része megegyezik a zsemlerecepttel, ami talán az első beírt receptem volt, annyi különbséggel, hogy ezúttal csak vízzel készült. Páromnak széletölthetnékje támadt, így az egyik pizza szélét megtöltötte reszelt fokhagymás-petrezselymes házisajttal. Erre feltétnek grillezett gomba-cukkini-padlizsán és fenyőmag került, alá egy kis házi paradicsomszósz. A másik pedig "snassz" sajtos-gombás-olajbogyós lett, ugyancsak friss paradicsomszószon.

A tészta 2 db kb. 30 cm átmérőjű pizzához a zsemlereceptben közöltek szerint készített tészta mennyiségének feléből készült.

Házi paradicsomszósz a két pizzára elegendő mennyiséghez (az ihletet Heidi receptje adta):
5 érett paradicsom felkockázva
3 gerezd fokhagyma
3 szál újhagyma
só, fehérbors
friss kakukkfű és bazsalikom
egy tk reszelt citromhéj
olivaolaj

Az olivaolajon megpirítottam a fokhagymát, majd hozzáadtam a paradicsomot. Viszonylag már szétfőtt a paradicsom, amikor belekevertem a hagymát, sót, borsot. Mikor a hagyma is megfőtt csak akkor fúszereztem a zöld fűszerekkel és a citromhéjjal. Egyet rottyant még és kész is.

A sajthoz a Chilinél olvasott és többször kipróbált ricottareceptet hívtam alapul 1.5 liter házitejből. A fűszerezés sóval, fokhagymával és friss petrezselyemmel történt, egyszer mikróban átmelegítettem az egészet, átkevertem, gyúrtam majd kb. két hetes érlelés következett. Az eredmény egy karakteres sajt lett, nekünk ízlik :-)

A pizzák feltétjei közül csak a grillezett zöldségeset írom most le.

kb. 20 dkg barnacsiperke
1 kisebb cukkini
fél padlizsán
1 csokor új lilahagyma
2 duci gerezd fokhagyma
friss kakukkfű
só, bors
1 marék fenyőmag
20 dkg házisajt
10 dkg gouda

Ehhez nagyon kevés olajon illatosra pirítottam a gombát, majd a cukkinit, padlizsánt. Hozzáadtam a hagymákat, majd friss kakukkfűvel, sóval, borssal fűszereztem.
A sajtokat Napom lereszelte, összekeverte, majd kicsi hurkává gyúrva kb. 2 cm-re a pizza szélétől körben lerakta. A tésztát ráhajtotta és vizes ujjal körben rányomogatta. Én pedig megkentem a paradicosmszósszal, rátettem a zöldségeket, megszórtam a megpirított fenyőmagot, no meg sajtot és irány a sütő, 200 C, úgy 15 perc. Az eredmény, finom ropogós tésztájú pizza, szélében sajtot rejtve, tetején mindenféle illatos zöldség. Hmmmmmmmmmm...

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya