Variációk egy témára - Sült édes ricotta



A hétvégén vett házitej kétféle sajt formájában végezte még kedden. Az egyik egy helyes gombóc ricotta lett, amiről már aznap tudtam, hogy sülten végzi majd és valószínűleg édesen. Ma délután heveny csokiehetnékem támadt - ritkán fordul elő, bevallom -, sőt nem is csokira vágytam igazán, hanem valami csudafinomságra, ami tömören csokis és igen gyorsan megvan. A szokásos szakácskönyvbújás, hűtőajtó nyitogatás és kismillió recept elvetése után döntöttem a ricotta mellett. Átfutottam pár receptet, mindenhol egy tojást-két tojást írnak hozzá, a sajt mennyiségétől függően, cukrot, kis vaníliát. Vettem hát a ricotta gombóckámat, villával összetörtem, hozzáadtam egy tojást, egy kevés cukrot, egy tk vaníla kivonatot és egy kb. negyed narancs reszelt héját. Aztán kis sütőformákat vettem elő. Kettő aljába ringló szeleteket pakoltam, majd teletöltöttem a ricottával. A flanhoz hasonló módon vízzel félig teli tepsiben sütöttem, 160 C-on úgy háromnegyed óráig. íme:A harmadik tálkát csak félig töltöttem meg. A maradék ricottasajthoz jóféle étcsokit reszeltem és ezt rétegeztem a tálka tetejére. A másik két tálka mellé ment a sütőbe.
Eközben készítettem egy tömény csokiszószt. Fél tábla 70 %-os étcsokit felolvasztottam és hozzáadtam egy harmad bögre tejszínt. Összemelegítettem, kapott egy pici reszelt szerecsendiót, leheletnyi rumot. Mikor megsültek a ricották, mindegyiket egy-egy kistányérra borítottam. A harmadik alján szépen látszott a csokis sáv, legközelebb vastagabbra is, jött még rá a csokiszószból, tömör élvezet :-)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya