Andalúz ízek 1. - Andalúz csirke sherryvel, naranccsal és olajbogyóval



Végy egy kényelmes méretű autót, fogd a kicsi családod, KicsiCsajjal együtt, pakolj az autóba mindenféle hasznos és hasznosnak vélt felesleges holmit, készíts utitervet három hétre, majd felejtsd itthon. Nagyjából így indultunk neki a 3000 km-s útnak május közepén, kihasználva az előszezon valamennyi előnyét. Az uticél előszőr Andalúzia és egyben Európa legdélebbi pontja Tarifa, majd Mijas, végül a Sierra Nevada volt, hazafelé pár nap pihenővel Oropesán. Szemnek, orrnak, gyomornak élvezet volt a három hét. Jártunk óceánnál, tengernél, hóhatár felett, beszippantottuk olajliget finom illatát, gyönyörködtünk narancsligetekben, szőlőkben, ettünk halat és szinte mindent, amit a tenger kínál, elcsábultunk tapas bárokban, ettünk flant, de még mennyit, főztünk paellát - nem is lett rossz -, kipróbáltunk mindenféle zöldséget, gyümölcsöt, sherryt, jó borokat. Persze haza is hoztunk mindenfélét, olivaolajat és olajbogyót, nem is tudom mennyi dobozzal, meg tonhalat natúr lében -így szeretem -, sherryt, többet is, meg ánizslikört, malagaszőlőt és azt a jellegzetesen finom ujjnyi vastag fehér spárgát, no meg sáfrányt és vagy 1500 fotót. A rengeteg ízből mi legyen a nyaralás íze és mi legyen az étlapon?Mondjuk a narancs, sherry, olajbogyó és a tojás, étlapkivonatnak talán ennyi is elég. Két étel formájában, az első egy sherrys, narancsos, olajbogyós csirke, az eredeti recept a Bon Appétit 2005. januári számában található, a második pedig legyen egy narancsos flan az itthoni nyár gyümölcseivel. Ehhez a recept ugyancsak a Bon Appétitből származik (2005. október), kissé hazai gyümölcsszezonra hangolva.

Andalúz csirke
2 ek olivaolaj
2 egész csirkecomb, darabolva
1 egész csirkemell filé négyfelé vágva
3 nagy fej főzőhagyma
4 gerezd fokhagyma
1 csésze száraz sherry ( pl. Tio Pepe Palomino Fino)
1 csésze húsleves
1 narancs héjastól, nyolc gerezdre vágva
Fél csésze olajbogyó
1 ek méz

A feldarabolt csirkét sóztam, borsoztam és serpenyőben hirtelen pirosra sütöttem, majd egy tűzálló tálba szedtem. A megmaradt szafton a karikára vágott hagymát üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát. Épp csak addig pirítottam tovább, amíg a fokhagyma illata érezhető nem lett. Ekkor felöntöttem a sherryvel, felére pároltam, majd felöntöttem a húslevessel. Felforraltam, beledobtam a narancsot és az olajbogyót, majd az egészet a csirkére öntöttem és 160 C-on lefedés nélkül puhára sütöttem. Mikor a hús megpuhult, egy tálra szedtem a naranccsal együtt, majd a szafthoz 1 ek mézet adtam és besűrítettem. Mikor elkészült a húsra kanalaztam. Az eredeti recept medium sherryt ír, mi viszont csak egy édeset és két szárazat hoztunk. Utólag sem éreztem azt, hogy baj lett volna a csere :-). A másik módosítás olajbogyófronton történt. A recept zöldet írt, én feketével próbáltam, de a párom utólag azt mondta legközelebb zölddel próbáljuk ki, valahogy jobban passzolna hozzá. Majd legközelebb... mert lesz legközelebb, az biztos.
A flan pedig a következő postban :-)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya