A gomba esete egy marha füstölt nyelvével



Valamikor jó multkorjában kaptunk egy egész füstölt marhanyelvet. Jó pár napig a rémületet hozta rám minden egyes hűtőnyitás alkalmával. Bevallom, gyerekkori emlékeim alapján számomra elég egyértelmű volt, hogy nem én leszek az, aki ennek a nyelvnek a végére jár... Kaják terén csöppet előítéletektől hajtott egyén lévén nem is foglalatoskodtam a nyelvvel többet, egészen addig, amíg párom meg nem főzte (jó két órát főtt a szegény, darabjaira vágva, különben mindig kikandikált vóóón a nyelve vége a fazék szájából). És akkor... az a klasszikus blőd jelenet, amikor a hősnő szájában elomlik a pompás falat - itt a marha nyelve, no így jártam én is. Frissen sült kenyérrel, dijoni mustárral álmodni sem lehetett volna finomabbat. Aztán szép lassan elfogyott, hol valami quiche-be került, aztán salátába, no meg a papám is kapott és tegnap elővettem az utolsó darabot. Meg egy nagy zacskó szép csiperkegombát. Sokszor készítek töltött gombát, gyorsan, sütőben megsütve. A töltelék elég vegyes szokott lenni, túró ezzel-azzal, valamilyen zöldség keverék, néha csak egy mozarella golyócska friss fűszerekkel, mikor hogy.

Most is kétfélét gondoltam ki. Egy-egy kis tálkányi csemegekukoricát, kisebb darabkákra vágott zöldbabot, néhány piros húsú paprikát, kevés brokkolit pároltam össze egy kevés gombatörzzsel és néhány szem zöld olivával, snidlinggel, rozmaringgal. Ezzel a keverékkel töltöttem meg a gombafejek egy részét, majd koronaként parmezánforgácsokat kaptak. A másik adagot pedig az alábbi módon készítettem:

6 nagyobb champion gomba
kb. 15 dkg főtt, füstölt marhanyelv
1 ek vaj
1 tk magvas dijoni mustár
1 csokor lila metélőhagyma
bors, só
kicsi mozarella golyók

A gombafejeket besóztam, megborsoztam, majd 160 C-on kb. 10 percig sütöttem. Ennyi idő alatt a gomba félig átpuhul és levet ereszt. Ezt a levet ki szoktam önteni a kalapkákból, hogy ne áztassa el a tölteléket. Míg sült a gomba a főtt marhanyelvet vékony csíkokra vagtam. Kis szószos lábasban felolvasztottam egy kanál vajat, majd hozzáadtam a magvas mustárt. Picit rottyantottam rajta, majd belekevertem a nyelvet és a végén a hagymát. Jól megpupoztam a gombákat a töltelékkel, majd két db félbevágott mozarellagolyócskát tettem rá. Kb. 10-15 perc alatt már szép pirosra is sültek. Snidlinges, aszalt paradicosmos rizst ettünk hozzá.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya