Andalúz ízek 2. - Flan a nyár gyümölcseivel



Nem is tudom mennyi flant ettem meg a nyaralás alatt, nagyon ízlett, pedig bűn édes és egyébként is semmi faxni... talán pont ezért. A VKF kiírás láttán egyből erre gondoltam, de aztán belebotlottam az andalúz pipi receptjébe is, nem akartam a kettő között választani. Flan receptet nagyon sokat találtam, számos ízesítéssel, kávésat, narancsosat, még sáfrányosat is sherryvel (egyszer ezt is kipróbálom, amíg még tart a készlet). Ennek a flannak abszolút nem hivalkodóan citromos íze van, köszönhetően a tejbe belefőzött citromhéjdarabkáknak. Mellé pedig kompótot készítettem barackból, szederből, ribizliből egy kis malagaborral és mindenféle fűszerrel. Az egyetlen hátránya ennek a finomságnak, hogy legalább egy éjszakán át kell csücsülnie a hűtőben érés céljából. De ezek az ízek...

A kompóthoz:
8 kisebb őszibarack
egy marék szeder
egy marék ribizli
fél narancs héja
fél citrom héja
2 dl malaga bor, vagy vmilyen édes bor
egy darabka fahéj
3 szem szegfűszeg
8 kanál cukor, felesben lehet nád cukor
8 dl víz

A cukorból és a vízből szirupot készítettem, majd hozzáadtam a malagabort, a citrushéjakat és a fűszereket és 30 percig lassú tűzön főztem. Hozzáadtam a gyümölcsöket és puhára főztem. Három-négy evőkanálnyit félretettem. Mikor lehült egy éjszakára a hűtőbe tettem.

A flanhoz:
Fél liter tej
6 ek cukor
1 csipet só
fél citrom héja nagyobb darabokban
2 tojás
2 tojás sárgája

A tejet a cukorral, sóval, citromlével felforralom, majd kb. egy órán át szotyogtatom. Kikeverem a tojásokat, majd a forró tejet folyamatos keverés közben hozzáadom, előtte a citromhéjat kidobom. Egy tepsibe kicsi szuflétálkákat teszek, melyek aljára egy kevés kompótlevet kanalazok. A kész keveréket szétosztom. A tepsibe annyi vizet öntök, hogy a tálkákat félig ellepje. Majd 170 C-on kb. 45 percig sütöm. A kész flanokat (közepe is szilárd, ugyanakkor az egész remegős) kiveszem a vízből, majd hülés után egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap a gyümölcskompóttal tálalom.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya