Sült nyárialma fagyi



Nem tudom honnan ered (talán felvidéki?) és miért így hívták, de anyai ágon örököltük a húgommal a pamuka almát, illetve annak szeretetét. Arról a viszonylag kicsi édes nyári almáról van szó... és most a budafoki piacon is megtaláltam. A húgom almásrétes dszemet készített ilyen almából otthon, nálunk meg ugye a fagyi a numberone, még mindig. Igaz, már kialakultak a nyár kedvencei (grapefruitos és a szilvás, no meg a csokisorbet is elkészült párszor), de azért még mindig próbálkozom új ízekkel. így született meg a sült almafagyi. Nem hívnám granitának, ui. kapott egy lightos vaníliaalapot, ugyanakkor igazán fagyinak sem, hiszen tejet, tejszínt nem látott.4 szem almát meghámoztam, kimagoztam, gerezdekre vágtam. Megszórtam egy nagyon kevés nádcukorral és három tk citromlével összekevertem, majd egy tűzálló tálban úgy 20 perc alatt puhára sütöttem. Ezalatt 4 ek gyümölcscukorból fél liter vízből, két citromkarikával és késhegynyi őrölt fahéjjal szirupot főztem. Három tojás sárgáját habosra kevertem 1 ek cukorral, majd a citromkarikátlanított sziruppal összekevertem, besűrítettem, egy tk vaníliát adtam még hozzá. Mikor mindkét fél kihült az egészet finomra turmixoltam és egy citrom levével ízesítettem. Egy éjszakát csücsült a hűtőben. S láss csodát, az almapektin és a tojás megtette hatását, minek következtében a fagyi nagyon krémes és csudafinom lett. A mai roscoshoz például remek volt...

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya