Roscos



Korábban említettem volt, hogy az ánizs annyira nem gyerebe ... ehhez képest itt egy újabb ánizsos ezmegaz, ezúttal egy süti (forrás). Nem igazán édes, nem is igazán puha és nem is igazán ánizsos. Pláne, hogy egy kicsit csaltam, az ánizslikőr helyett ánizsos -kökény likör (Zoco Pacharan) került bele. Bevallom, csak fél adaggal mertem kipróbálni, de felvétetett a családi receptúrás könyvbe, mindenkinek ízlett. A lárszat egy kicsit csalóka, csinos kis fánkoknak tűnnek, pedig a tésztája inkább keményebb, úgy átmenet a fánk és a daráltkeksz között.
íme:
1 tojás
4 ek olivaolaj
4 ek tej
2 ek Anisette likőr (én Zocot tettem)
6 ek cukor (barnacukorral készült)
Fél tk sütőpor
kb. 40-50 dkg liszt
sütéshez olaj
porcukor a tetejére

A liszt kivételével mindent habosra kevertem egy habverővel, majd fokozatosan adtam hozzá a lisztre, egészen addig, amíg a tészta már jól gyúrható lett és nem ragadt. Kb. 10 cm hosszú és 1 cm átmérőjű kukacokat gyártottam a tésztából, nedves újjal gyűrűvé zártam, majd bő olajban szép pirosra sütöttem. Porcukorban meghempergettem, aztán sitty-sutty elfogyott. Olvastam még, hogy karácsonyi sütiként, mandulával tuningolva is készítik... kipróbálandó!

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya