Rooibos granita grillezett naranccsal




Egyik barátosnémtól kaptam egykét hónapja egy csomag narancsos rooibos teát szülinapi ajándékként. Telitalálat volt. A vörös teát amúgy is nagyon szeretjük és roppant kellemes az aromája ennek az aszalt narancs héjat tartalmazó keveréknek is. Már amikor a lime-zöldtea fagyit készítettem eszembe jutott, hogy talán több tea fajtával is ki kéne próbálni a fagyi gyártást. Kicsit gondolkodóba ejtett, hogy mégis hogyan tudnám kiemelni az ízét anélkül, hogy a sziruptól túl édes lenne. Citromot nem akartam használni. Viszont az andalúz pipinél annyira ízlett a sült, grilleződött narancs, hogy azt gondoltam megér egy próbát.
Három tk teafűből fél liter vízzel főzetet készítettem. Ennek csak a felét használom fel, a másik fele klasszikus jeges tea lesz. 3 evőkanál gyümölcscukorból fél liter vízzel pedig szirup készült, a szokásos módon. Emelett 1 narancsot 12 gerezdre vágtam tűzálló tálba tettem és leheletnyi nádcukrot szórtam a gerezdek tetejére, majd irány a sütő. Mikor isteni narancsos-karamelles illata lett és szép pirosra sült kivettem. A narancsokat félretettem, majd a tálba - megmentendő a karamellizált narancsos levet- pár kanál szirupot tettem. Mikor kihűlt a narancs, kihámoztam a húst a héjakból és felaprítottam. A gyümölcshúst összekevertem a teával, a sziruppal és a sütőből megmentett narancs szaftjával. Lehűtöttem, majd irány a fagyigép.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya