Polenta kedvenc zöldségeimmel és sajttal



íme a kedvenc zöldségeim: Cukkini, paradicsom, póréhangya, gomba és padlizsán... aktuálisan, merthogy a borsó nélkül sem élet az élet, spenót nélkül pedig egy lépést sem. De most az első sor aktualitásaira koncentrálva kreáltam a mai ebédet. A polentát enyhén fokhagymásan készítettem, inkább tejben, mint vízben főzve. Aztán jött a nagy gondolkodás, okkkééé, legyenek ők, de milyen formában? Keverjem a polentába és süssem meg egyben, vagy kanalazzam csak úgy simán mellé, esetleg grillezzem a zöldséget és a végén dobjam rá a kockákra vágott polentát? Aztán lehuppantam a kanapéra és lőn világsság, eszembe jutott a fánkszaggató... a többi meg adta magát.

A polentához:
20 dkg kukoricadara
4 dl tej
2 dl víz
1 gerezd fokhagyma
só, olivaolaj

A vizes tejet felforraltam, beleszórtam a sót, majd belecsorgattam a darát és úgy jó 20 percnyi folytonos kevergetés mellett készre duzzasztottam. Már majdnem kész volt, amikor eszembe jutott a fokhagyma, apróra vágtam és beleforgattam. Egy tűzálló tálat (de jó akár egy tálca is, vagy egy nagyobb olajozott deszka) kiolajoztam és beleöntöttem a polentát. Hagytam szépen kihűlni, megszilárdulni. Eközben a zöldségragú is elkészült.

Egy kisebb póréhagyma fele
Egy kisebb padlizsán fele
Egy szép vékony cukkini
20 dkg barna csiperke
Egy nagy paradicsom kimagozva
só, bors, olivaolaj
1 nagy mozarella golyó
néhány parmezánforgács
kakukkfű, bazsalikom

A pórét felkarikáztam, a többit kisebb kockákra vágtam. A gombát szárazon megpirítottam (Ti is szeretitek az így sülő gomba illatát?), majd egy kis olivaolajat aláöntve hozzádobtam a pórét. Mikor ez úgy félig meddig üveges volt mehetett rá a padlizsán és a cukkini. Nagyon kevés olajat kaptak, így inkább grilleződtek, mint párolódtak. Mikor elkészült sóztam, borsoztam és csak ekkor kevertem hozzá a paradicsomot. A zöldségek finom roppanósak maradtak így és nagyon finom intenzív íze lett a ragunak.
... és egy kis játék:
A megszilárdult polentát egy tálcára borítottam és a fánkszaggatóval csinos kis korongokat szaggattam, ezeket egy kiolajozott tepsibe sorjáztam. Volt itthon egy friss mozarella golyó és van még parmezán is. Előbbit úgy 3-4 mm-es szeletekre vágtam, utóbbiból forgácsokat vágtam le. Minden korongra került egy adag zöldség és a tetejére vagy mozarella vagy parmezán no meg... Meg kell valljam abban a pillanatban igen sokat adtam volna egy csokor friss kakukkfűért. Szinte éreztem az illatát és annyira harmonikus lett volna a friss kakukkfű a csini kis korongjaim tetején. De nem volt itthon, maradt hát a szárított és egy kevés friss bazsalikom ide-oda. Aztán irány a sütő, 200 C, előmelegítve, csak 8 perc.

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Meglepően egy rugóra jár az agyunk. Nagyjából nekem is ezek a kedvenc zöldségeim (a borsót talán kihagynám). És mostanában gyakran készítek puliszkát, mert egyszerű és gyors. Mondjuk én nem dekorálom ilyen szépségesre.

ildinko írta...

Húúúúú, ez nagyon-nagyon jól néz ki... Azt hiszem, ki fogom próbálni. (Folyton éhes leszek, ha nézegetem a blogok új posztjait, talán nem kéne ilyen késő este... :) )

Lilahangya írta...

Agi, aki foz... Orulok, hogy igy van! Puliszka csucs szuper kaja es tkp ez a dekoralas nem idoigenyes, es mennyivel nagyobb kedvvel eszi igy az ember!

Ildinko, koszi, hat igy jar az aki ejszaka blogot olvas :-)))

Copyright @ 2007-2009 lilahangya