Budino de semolino



Ha Olaszhon és szemolina, úgy gondolom a durum szemolináról lenne szó. Na, ez az, ami nem volt itthon. Volt helyette hazai búzadara és kukoricadara. A süti pedig, ami megsütődni vágyott ma délután a szemolina puding lett volna Tessa Kiros egyik receptje nyomán. Viszont a fejemben valahogy úgy maradt meg a recept emléke, hogy kukoricadarával készül, amolyan édes, lazított polenta. A különbség a háromféle őrleményben a fentebb említett eredeten kívül többek között szemcseméretben van, ami persze más duzzadási készséget is takar. A durum szemolina szemcsemérete 0.15-0.85 mm, az étkezési búzadara 0.45 - 1.25 mm, míg a kukoricadara 0.40 - 0.80 mm közötti. És akkor még nem is beszéltünk a finomra, közepesre, durvára őrőlt változatokról. Persze, nem akarok most hosszas fejtegetésekbe kezdeni, hogy mennyi ideig is kell főzni, ha különböző arányban keverem őket... A lényeg annyi, hogy polenta sem volt elég, így kb. a negyede búzadara lett. De a végeredmény rendben volt és nekem ez annyit mond igazán, hogy ez a gríz puding mind kukoricadarával, mind sima búzadarával remekül működik. íme a recept:
120 g kukoricadara
40 g búzadara (a könyvben 150 g finomra őrölt szemolina szerepel)
1 l tej
1 csipet só
250 ml víz
100 g barnacukor (eredetileg 150 g finomőrlésű cukor szerepel)
50 g vaj
4 tojás sárgája és fehérje külön-külön
1 nagy citrom reszelt héja
4 ek Zwack kajszi pálinka (a recept portóit ír)
2 szem érett nektarin, sárgabarack lenne az igazi szerintem (a receptben mazsola)
kevés extra vaj és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez

A tejet a vízzel felforraltam, majd belecsorgattam a darákat. Mikor szotyogni kezdett belekevertem a cukrot, sót, vajat és belereszeltem egy szép nagy citrom héját. Viszonylag sűrű puliszkát főztem belőle, majd levettem a tűzről. Némi hülés után gyorsan belekevertem a négy tojássárgáját és két nektarint apró kockákra aprítva. Végül beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét és a kivajazott, kimorzsázott hőálló tálba öntöttem. 180 C-on 40 percig sütöttem. Az eredmény? Egy enyhén citromos ízű, nem túl édes viszonylag lágy süti, finom nektarindarabkákkal. Tessa Kiros csokoládészószt kínál hozzá, de szerintem egy barackpálinkával felfőzött házi sárgabaracklekvárral sem lehet kutya :-)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya