Kínai újhagymás palacsinta, azaz majdnem az



Tegnap este végre éreztem magamban némi kedvet arra, hogy recepteket keresgessek, olvasgassak. A Savour oldaláról indulva jutottam el Jen oldalára. Egy fagyi miatt találtam meg (pirított kókuszfagyi), aztán alaposabban körbe néztem, aminek az lett a vége, hogy ma ebédre el is készült ez a kínai palacsinta, ami nem is igazán palacsinta, graham liszt és finomliszt keverékéből. A helyi kiskorú hagymakerülők illetve ragadozók kedvéért némi töltelékmódosításra volt szükség, de zöldhagyma ide, zöldhagyma oda Kicsicsaj is igen jóízűen tolta befelé a sült paradicsomleves kísérőjeként. A töltelékek variációinak száma végtelen, most bazsalikomos, újhagymás, fetás-hagymás és sült húsos fetás készült. De szerintem egy egyszerű fokhagymás olivaolajos rozmaringgal mindent vinne...

Hozzávalók 6 palacsintához:

3/4 bögre finomliszt
1/4 bögre grahamliszt
kb. 1/3 bögre víz (a recept fél bögrényit ír, nekem nem kellett annyi)
sütéshez olaj vagy olvasztott vaj
Töltelékhez:
1 szál újhagyma
esetleg feta, finomra aprított maradék sült hús
zöldfűszereknagy szemű só
kevés olvasztott vaj

A lisztkeverékből a víz folyamatos adagolása mellett rugalmas, fényes tésztát gyúrok. Ha már nem ragad se a kezünkhöz, se a tálhoz, akkor jó. Gombóccá formázom, majd hatfelé vágom. Enyhén lisztezett felületen nagyon vékonyra nyújtom (kb. késfoka vastagságúra).
1 teáskanálnyi olvasztott vajjal meglocsolom, meghintem sóval (higgyétek el, kell bele), majd ízlés szerint töltöm. Fontos, hogy a töltelék apróra vágott legyen és ne túl sok.
Feltekerem, mint a palacsintát, majd csigává kanyarítom. Végül minden csigát újra kinyújtok, ezúttal kicsit vastagabbra (2-3 mm-re) és két teáskanálnyi vajon/olajon palacsinta sütőben mindkét oldalát aranybarnára, jó ropogósra sütöm. Még forrón cikkelyekre vágom. Egy nagyobb családnak, vagy társaságnak érdemesebb kapásból dupla adaggal indítani, még előételként is. Mártogatóssal sem lehet rossz!

Hasonló alapanyagokból

11 megjegyzés:

starfi írta...

úú de finom ez! többször is ettem kinn, egyszerűen isteni.

Rossamela írta...

Óóóó de gyönyörűűű!

Lilahangya írta...

Starfokker, ott milyen töltelékekkel készítik még?

Rossamela, köszönöm! :)

lúdanyó írta...

De jó lehet!

starfi írta...

én csak újhagymásan láttam, több helyen is. és chilis olajba tunkoltuk, az volt ám a fun :)

Bianka írta...

Picit hasonló valamit ettem Balatonon és isteni volt. Ez is csodás lehet, csuda jól néz ki.

Névtelen írta...

Én megsütöttem. Nem igazán nyerte el a család tetszését. A tészta sótlan, mártogató nélkül ehetetlen. Ugyanezekből a hozzávalókból, ennyi munkával sokkal finomabbat is készítettem már.

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki. A húsost is ugyan úgy csináljam mint hagymást? Gondolom kevés hús kell bele, mivel ki is kell nyújtani. Üdv, Betti

Lilahangya írta...

Betti, igen! Én nagyon picire vágtam a húst és bármennyire is ízes volt a tésztát picit nyújtás után megsóztam!

Névtelen, igen, ez a kínai gombóctészta alapból ilyen ízetlen. Egyrészt ezért kell nyújtás után sózni, vagy sós, ízes töltelékkel megszórni. Amúgy én meg azon gondolkodtam, hogy kelt tésztából csinálom meg ugyanezt, és teszek sót a tésztába is.

Névtelen írta...

Nagyon köszi a választ. A héten ki fogom próbálni, csak még nem tudom mi legyen hozzá. Betti

Névtelen írta...

Az, hogy sótlan nem a recept hibája, abban nincsen mennyiség megadva, az ízlés szerinti....

Copyright @ 2007-2009 lilahangya