Szakácskönyvekről



Fahéj és fetától kaptam meg a labdát, talán már csak az én kedvenc könyveim listája hiányzik a nagy közös kedvenc listáról, így azt hiszem ezt a labdát nem gurítom tovább.

Lássuk hát:

Ha teljesen őszinte akarok lenni, hiába van egy szép adag szakácskönyvem, gyakorlatilag az internetet használom forrásként. Előszőr megnézem mit főztetek Ti, aztán körbejárom a világot egy kicsit. Kedvenc külföldi oldalaim:
Taste, Gourmet - Bon appétit combo, Essen und Trinken, Good Food. No meg rengeteg külföldi gasztro blog, ilyen-olyan okból felfedezett sztárszakács, stb, stb. Nagyon sajnálom, hogy nem beszélek olaszul vagy épp franciául, biztosan tobzódnék a helyi kajás magazinok receptjeiben. Az így-úgy kiválasztott receptek a saját kis receptesemben gyűlnek. Ebből, bármily agyrém is van egy elektronikus változat, ahova kigyűjtöm őket, ha nem frissen szeretnék valamit kipróbálni, no meg van a jó kis abszolút konyhai, foltos, itt-ott megázott S.K. írogatott receptesem. Mivel ez egészen könyvszerű és gyakorlatilag ezt forgatom a legeslegtöbbet, ezt tenném az első helyre!

Ha sütni szeretnék akkor megbízható sütis könyvnek érzem ezt a német nyelvű sütis könyvet. Bő egy évet töltöttem Bajorországban, ami épp elég arra, hogy jó kis bajor akcentus ragadjon az ember lányára, no meg, hogy végérvényesen elkötelezze magát a jóféle német sütik mellett. Nekem pl. a német túrótorták mindent überelnek. Volt egyszer szerencsém egy diós-meggyzselés változathoz, azóta szívesen ábrándozom róla. Szóval, jó receptek, megbízható német minőség :-)




Ha valami rafinériára vágyunk, vagy épp az aktuális szakács a bendő jóllakatása mellett a lelkét is ápolni szeretné a Váncsa könyv a befutó. Szeretem, annyian leírták már előttem mitől jó is a könyv, én jókat szoktam rötyögni már csak az ételneveken is. Hát nem kedvcsináló az Aggódó Finánc, Fogasfilé Rambóné módra citromos rizottóval vagy épp a Csirkecombok vámorgazda módon?






Tavaly elég sokat forgattam még Pepita Aris könyvét. Részben azért, mert nem voltunk nyaralni Aprótalpú érkezése miatt és ilyenkor valahogy minden a korábbi nyaralásokra emlékeztet. Részben pedig azért, mert olyan szerencsés helyzetben vagyunk, időről-időre feltöltődik a sherry, olivaolaj és sáfrány készletünk. S ha van, hát főzünk is belőle.






Van még pár könyv, amiket nagyon szeretek forgatni. Pl. Tessa Kiros Twelve c. könyve. Nálunk ő és Jamie Oliver Olasz kaják c. könyve képviseli az olasz ételeket. Nem tudom mennyire autentikus, én szeretem mindkettőt.

Hasonló alapanyagokból

3 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Szia Hangya!
Örömmel fedeztem fel a Backen köstlich wie noch nie könyvedet a kedvencek között. En, miota ferjhez jöttem Ausztriaba, ennek a testvereböl a : Kochen köstlich wie noch nie - böl fözök legszivesebben. Tovabbi szep napot!

Lilahangya írta...

Zsuzska, az is megvan! :-) De a sutiset jobban szeretem...

Zsuzsi írta...

Még a végén be kell szereznem?! Pedig olyan sok van már...;O)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya