Ananász sorbet ribizlivel



Nem fedeztem fel a spanyol viaszt, a recept több, mint egyszerű és a fotó sem egy oroszlán. Mégis annyira finom és kellemesen hűsítő lett a tegnapi ebéd utáni desszert, hogy gondoltam teljes elolvadás előtt megér néhány gyors célirányos fotót, no meg pár szót.
Mostanság folyamatosan van cukorszirup a hűtőnkben, mert akárhogy is, a könnyű, savanyú, gyümölcsös ízek az idei nyár kedvencei. Pláne, hogy nyár elején sikerült valami gyomornyavalyát összeszednünk egy adag főzött fagyitól... azóta csak kerülgetem a klasszikus, tojásos fagyirecepteket.

Cukorszirupból általában egy liternyit szoktam készíteni, 10-12 kanál cukorral, mikor hogy sikerül. Ez lédús gyümölccsel kombinálva akár három adag fagyihoz is elég. Valamilyen fűszert (szegfűszeget, ánizst vagy fahéjrudat) jobbára teszek bele és mostanában három-négy citrom- vagy limekarikát is. Fagyikészítéskor ez a pár citromkarika az én bónuszom, imádom megenni őket :-).
Innentől kezdve pedig csak az aktuális gyümölcskészlet és a fantázia szab határt, hogy mi készül.

Ananász sorbet
1 érett ananász
kb. 3 dl citromos, szegfűszeges cukorszirup
1 marék ribizli

Az ananászt meghámozom, közepét kivágom, felkockázom, majd 3 dl sziruppal együtt pürésítem. Ha kell behűtöm, aztán irány a fagyigép. Jó sok ribizlit forgatok bele a végén és már kész is. Mi babapiskótát majszoltunk mellé. Pompás, igazán pompás desszert.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya