Calzone mexikói raguval




Vagy van valami speckó neve a csukott elefántnak, akarom mondani csukott pizzának mexikói raguval töltve? Na gondolom a mexikóiak jót röhögnének, létezik egyáltalán olyan, hogy mexikói ragu? A mienkben volt bab, kukorica, darált hús, hagyma, fokhagyma, paprika és cayennei bors. Elég mexikói így? Ja még tequila kellett volna... de azt hiszem az a szakácsban végezte volna, nem a raguban!

A tésztához:
1/4 csésze graham liszt
3 csésze finomliszt
1/2 csésze rétesliszt

2 tk szárított élesztő
2 tk só
2 tk cukor
1 2/3 csésze meleg víz

Az alapanyagokból jó rugalmas tészt
át készítettem és nedves konyharuhával letakarva két órát kelesztettem.

A raguhoz:
300 g darált marhahús
1 doboz vörösbab konzerv
1bögre mirelit kukorica
1 piros kaliforniai paprika
fél bögre mirelit vágott zöldbab
1 csokor újhagyma
3 kisebb gerezd fokhagyma
cayennei bors
kb. 1 dl száraz fehérbor

sajt (nálam Gouda)


A husit jó forró tűzön zsiradék nélkül átpirítottam, majd hozzáadtam a finomra vágott hagymákat, a kisebb kockákra vágott paprikát, a kukoricát és a zsenge zöldbabot. Hozzáöntöm a fehérbort, sózom, cayennei borsot adok hozzá, még pár percig szotyogtatom, hűlni hagyom.

A megkelt tésztát lisztezett felületen jó alaposan átgyúrom, majd hat gombócra szedem. A gombócokból úgy 20-25 cm átmérőjű körlapokat nyújtok. A ragut a tészta egyik felére kupacolom, bőven megszórom sajdarabkákkal, ráhajtom a tészta másik felét, majd nedves kézzel összenyomogatom. Így megtöltve még 20 percet kelesztem, majd jó forró sütőben (240 C) pirosra sütöm.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya