Ringlós túrótorta




Mégpedig a sütőben sült verzió. Ha jól emlékszem ez az első, előtte nem sütöttem még túrótortát, pedig igen nagy hódolója vagyok. Egy München melletti kisvárosban, Freisingben tanultam egy évig, no annak a városkának az egyik péksége volt a törzshelyem egy finom tejeskávéra és némi sütire minden szombat délelőtt. Körbejártam a piacot, szombat délelőtt mindenféle helyi specialitást lehetett kapni, isteni sajtokat, sonkákat, csudafinom házi lekvárokat, friss, meleg péksütiket. Utána többnyire benéztem a könyvesboltba, aztán jöhetett a finom kávé és egy süti. Egy meggyes, diós túrótorta volt a kedvencem. Sült túrótorta, aminek a tetejére finom meggyzselét halmoztak, majd megszórták pirított, mézes dióval. Na, ez a verzió most nem olyan, viszont jó, hogy eszembe juttatta, azt hiszem kipróbálom! Ti pedig kóstoljátok meg ezt az igencsak jól sikerült változatot. Az alapja a már többször emlegetett snickerdoodles tésztája. Majd erre jött a vaníliával ízesített túrókrém, tetejére pedig néhány félbevágott ringló. Az utolsó öt percre még rumos sárgabaracklekvár bevonatot kapott.

Hozzávalók:
Az aljához kb. 1/4 adag snickerdoodle keksz tészta

A túrókrémhez:
500 g túró (nálam fele krémes túró (Lidl vödrös túró), fele szemcsés, hagyományos)
120 g puha vaj
120 g cukor
3 tojás
3 tk vaníliakivonat
2 csapott ek keményítő
pár szem ringló
kb. 50 g baracklekvár

Az alaphoz a keksz tésztáját egy sütőpapírral bélelt, 26 cm átmérőjű tortaformába nyomkodtam, igyekezve, hogy egyenletesen kb. 4-5 mm vastagságú legyen és pici pereme is legyen. Egy adag keksztésztát kevertem be, a maradék tésztából keksz készült. A tetejét, ahogy a snickerdoodlesnél is kell megszórtam kevés fahéjas cukorral. 180C-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.
Amíg sült összekevertem a túrókrémet. A puha vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyenként belekevertem a tojások sárgáit. Hozzáadtam a vaníliát, a keményítőt, a krémes túrót, az áttört sima túrót, végül beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét. A masszát a készresült kekszalapra simítottam, majd a tetejét kiraktam fél ringlószemekkel. Körülbelül egy órát sütöttem 180 C-on, majd az utolsó öt perc előtt vékonyan bevontam sárgabaracklekvárral. A tortaformában hagytam kihülni.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Majd ha egyszer eljuttok hozzánk, hozhatnál ilyet. Nagy rajongója vagyok ugyanis a sült túrótortáknak. Nálam eddig az áfonyás volt a befutó, de elnézve a képeket, lehet, hogy meggondolom magam.

Ági, aki főz írta...

Küldök neked egy kis karácsonyi díjat. Itt: http://agifoz.blogspot.com/2009/12/karacsonyi-dij.html

Copyright @ 2007-2009 lilahangya