Citromos, gombás csirkecomb




Mai vacsi, gyorsnak nem mondhatnám, viszont látványos, ahogy készül (Húúúúúú, anya, asztiiiii, tűz van a husin!!!), nem szokványos ízkombináció és meglepően finom végeredmény. Kicsicsaj, aki aktuálisan gombakedvelő lelkiállapotban van azért a vacsi végén megjegyezte, hogy Anya, a husi finom volt, de volt benne citromsárga héj is és én csak kicsit szeretem a citromos gombát, de nagyon nem!
Hozzávalók:
3 egész csirkecomb
3 kisebb sonkahagyma
2 gerezd fokhagyma
150 ml Fernet (kesernyés citromlikőr)
250 ml húsleves
250 g csiperke
3 ág kakukkfű
1 citrom héja
2 tk citromlé
2 ek tejszín


A megtisztított combokat feleztem, majd forró serpenyőben zsiradék nélkül megpirítottam. Mikor szép színe lett ráöntöttem másfél deciliter Fernét, majd meggyújtottam. Míg égett folyamatosan rázogattam a serpenyőt, hogy mindenhol egyenletesen flambírozódjon a husi. Mikor kialudt a láng beledobtam a vastagabb karikára vágott sonkahagymát és a szeletelt fokhagymát. Pár percig együtt pároltam, majd felöntöttem egy bögre húslevessel. Beledobtam három nagyobb ágacska kakukkfüvet és belereszeltem egy fél citrom héját. Lefedve majdnem teljesen puhára pároltam. Ekkor dobtam bele a negyedelt gombát, sóztam, készre pároltam. Végül kevés tejszínnel finomítottam és óvatosan belekevertem két teáskanálnyi citromlevet, majd megszórtam a citrom héjának másik felével. Fodros szélesmetélttel tálaltam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya