Nyúlcomb gyros fűszerben sütve spenótos bulgurral, koktélparadicsommal




Ismét kaptunk két adag zsenge nyúlhúst Zolitól és Zsuzsitól. A combokból és a gerincből sült készült, így gyros fűszerkeverékben, illetve kakukkfüvesen, almásan. A gyrososhoz a fűszerkeveréket általában a Nagycsarnok aljából, az Ázsia boltból szerezzük be (nagyon szeretek a fűszerpolc előtt tobzódni, már csak ötletmerítésnek sem utolsó). De úgy rémlik, mintha Bombadil Tománál olvastam volna egy jó kis gyűjteményt mindenféle fűszerkeverékekhez, többek közt a gyroshoz is... itt is van. Szóval a gyros fűszerkeverék: hagymafélék, oregánó, rozmaring, koriander és a csípősségét erősítendő egy kis gyömbér és bors. Ezzel dörzsöltem be a húst. Kicsit érni hagytam, aztán irány a sütő! Picit csípős lett ugyan, de még nem annyira, hogy a lurkók ne ették volna meg.

Hozzávalók:
1 nyúl combjai
300 ml húsalaplé
gyros fűszerkeverék
2 marék koktélparadicsom
300 g leveles spenót
1 bögre bulgur
1 ek vaj
1 gerezd fokhagyma


A nyúlcombokat megmostam, szárazra töröltem, majd jó alaposan bedörzsöltem gyros fűszerkeverékkel. Két órát állni hagytam, majd sütőtálba tettem, öntöttem alá 3 dl húslevest, lefedtem és 180 C-os sütőben bő másfél órán át sütöttem. Mikor megpuhult rádobtam a koktélparadicsomot és ezzel együtt pirítottam további húsz-huszonöt percig.
Míg sült elkészült a köret is. Vajon illatosra pirítottam egy gerezd fokhagymát, megfonnyasztottam a spenótot, hozzáadtam a bulgurt, majd felöntöttem kétszeres mennyiségű felforralt vízzel és alacsony lángon, lefedve ezzel puhára pároltam.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya