Kételkedős leves naranccsal, gyömbérrel, sárgarépával



Nem is tudom miért döntöttem e mellett a leves mellett, de amolyan klasszikus meglátom és kipróbálom recept volt ay nlcaferol. Pedig csak mérsékelten rajongok a gyömbérért, no meg olyan fura triónak tűnt egyszerre a narancs, a sárgarépa és a gyömbér...ráadásul sósan. Elkészítettem, megkóstoltam, nem volt rossz, de némileg szabódva kínáltam vele TS-t. Persze erre ő is roppant kíváncsi lett, vajh mi az az étel, amihez saját választásom ellenére én is fenntartással közelítek. Jelentem, nem volt okom az aggodalomra, a kishölgynek is és TS-nek is ízlett. Párom elsőre ugyan soknak érezte benne a narancsot, aztán némi chilivel megbolondítva két tányérral benyomott belőle, sőt másnap még dolgozós ebéd is lett belőle. Aztán amikor a munkahelyén kérdezték tőle, hogy ugyan már mit eszik és mesélni kezdte, hogy répa, meg narancs és sós és a gyömbértől csípős egy picit, háááát elég furán néztek rá. Úgy látszik ez már csak egy olyan kételkedős leves...

Hozzávalók:
3 közpes sárgarépa
fél szál póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
fél narancs héja nagyobb darabokban
1 narancs leve
reszelt gyömbér
fehérbors

olivaolaj

A sárgarépát és a pórét felkarikáztam, kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a zúzott fokhagymát, belereszeltem egy kis darab (kb. két centis) szárított gyömbért, beletettem a narancs héját és vízzel felöntve főzni kezdtem. Mikor felforrt mérsékeltem a hőt és hozzáadtam a narancs levét. Körülbelül húsz perc alatt puhára főtt, már csak turmixolni kellett, sóval, borssal ízesíteni és kanalazni.

Hasonló alapanyagokból

1 megjegyzés:

Gourmandula írta...

Immmádom, nekem ez az egyik kedvenc levesem , igazi tálből nyárba repítős fajta, all time fave kategória, bár az arányok egy picit mások: jóval több s.répa ugyanennyi narancshoz, héj nélkül(http://gourmandula.blogspot.com/2007/10/narancsos-srgarpaleves.html). Mivel elég sokszor készült, mindig alakítgattam aktuális kedv szerint, gyömbéres-currys most a kedvenc változat, aztán kedv szerint néha mazsolát, kesut, mandulát, chilit, hagymát, fokhagymát, stb is teszek bele, ahogy éppen puffan. Eddig egyszer sem tudtam mellé nyúlni, a répa-narancs páros nagyon hálás kísérleti alanynak bizonyult. :)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya