Csirkenyársak zöldcitrommal, nektarinnal




Meg még kaffir lime levéllel és citromos chili sóval. Hogy nem lett-e túl savanyú? Nem, egyáltalán nem. Más kérdés, hogy a kicsik nemigen kértek belőle az első - savanykás, csípős, sós falat után - és a limeot is én rágcsáltam el utána és mint máskor, most is megettem a héját is. Azért nekik készültek pici baconos tekercsek is paradicsommal és bazsalikommal.
Igazándiból ezek után jól megleptek, amikor másnap délután lenyúltak egy fél citromot a konyhapultról és egymás kezéből kikapkodva rágcsálták, nyalogatták el, majd mint akik jól végezték dolgukat visszatették a pultra az üres fél citromhéjat. Jót vigyorogtam rajtuk, hiába no, végre valamiben rám is hasonlítanak! :)
Talán tavaly ilyenkor "panaszoltam" el Mammanak, hogy Aprótalpú micsoda zűrzavart idézett elő bennem mikor még odabentről kóstolgatta az ízeket. Az még hagyján, hogy megszeretette velem a kókuszt és még a mákot is egy kicsit, de hogy elvette a savanyú ízeket a kedvenc listáról, no ez felért egy büntetéssel! De mostanra minden helyreállt, újra savanyúan kerek a világ! :)


Hozzávalók 4 nyárshoz:
fél csirkemell filé
1 gerezd fokhagyma
két ek olivaolaj
citromos chili só
1 lime
1 nektarin
néhány kaffir lime levél

A csirkemellet ujjnyi vastag darabokra vágom, megkenegetem zúzott fokhagymás olajjal, majd megszórom chilis sóval és letakarva kicsit érni hagyom. A nyársakhoz a nektarint nagyobb darabokra vágom, a limeot nyolcadolom. A húscsíkokra kaffir lime levelet teszek, majd félbehajtva a nyársakra húzom, aztán jöhet egy-egy gerezd lime, vagy épp nektarin, ahogy kedvünk tartja. Aztán már csak sütni kell!

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya