Krumplisaláta chilis-mentás öntettel




Ezt a krumplisalátát eszegettük az újévi malacsült mellé. Maga a krumplisaláta nem nagy faxni, de az öntete megér egy misét! Ettük langyosan, mellé adagolva a chilis-mentás öntetet, aztán másnap hidegen, összekeverve, ha lehet az ízek még jobban összeértek. A recept eredetijét - menta nélkül - kedvenc német receptgyűjteményemben találtam.

Hozzávalók:
500 g burgonya
2 kápia paprika
3 szál újhagyma
fél citrom leve
só, bors
olivaolaj

250 g tejföl
1 tk őrölt chili
2 ek olivaolaj
pár ágacska menta

A burgonyát héjában felteszem főni, amig megfő elkészítem az öntetet. Az olajat felmelegítem, majd belekeverem a chilit. Csak néhány percig kevergetem, épp hogy a színét átvegye. Mikor elkészült lazán beleforgatom a tejfölbe, majd megszórom még chilivel és friss, metélt mentával. Ha megfőtt a burgonya még melegen meghámozom. Összekeverem, meglocsolom kevés olivaolajjal, citromlével, sózom, borsozom és végül a chilis mentás tejfölös öntettel tálalom.

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

IZs írta...

Ez menta a krumpli salátán kicsit meglepett, de kipróbálom maj a nyáron, viszont a kertemben van zöldmenta, borsmenta, fodormenta, meg egy talán egyiptomi menta nevű melyik a belevaló?

Lilahangya írta...

nekem borsmentám volt és tényleg nem került rá sok, szerintem bármelyikkel finom lehet!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya