Karibi rizs




Kicsit rohanósak a napjaink, illetve az enyémek, nem igazán főzök, TS sűrűbben forgatja a fakanalat mostanság. Ha elkészül az étel és le is fotózom, sokszor csak várnak a képek az utómunkára, a receptek meg a megírásra. Pedig az utóbbi hetekben több olyan étel is készült, amire TS azt mondta ezt így mindig és sehogy máshogy... Az egyik ez a rizsköret volt. Karibi rizs néven olvastam valahol, talán az essen und trinken receptjei között. Rizs, citrom, bab volt az alap, de kicsit átvariáltam: lime, bab, citromlé, kukorica és kevés chilipehely (épp egy kevés a picik miatt) került bele. Aggódtam egy picit, merthogy savanykás lett, de teljesen feleslegesen, a karibi rizs marad... igy, ahogy van ... azt hiszem ... talán...

Hozzávalók:

1 gerezd fokhagyma
1 lime héja
1 ek vaj
1 vörös bab konzerv
1 bögre mirelit kukorica
1 bögre főtt rizs
1 citrom leve és héja

kevés chilipehely

Főtt rizst írtam, nála, ez többnyire kevés olajon pici fokhagymával megfuttatott jázmin rizst jelent kétszeres mennyiségű vízzel főzve. Most fokhagyma nélkül főztem meg, hiszen a kész rizsbe úgyis kerül. Egy evőkanálnyi vajat felmelegítek, majd belezúzok egy gerezd fokhagymát. Mikor már illatos beledobom a vékony csíkokra reszelt-vágott citromhéjat és a lime héjának nagy részét. Épp csak egy percig pirítom, majd hozzákeverem a bögre kukoricát. Átforgatom, pár percig párolom és belekeverem a rizst, végül a leöblített, lecsöpögtetett babot. Ráfacsarom a citrom levét, belekeverem a chilipelyhet. Megszórom még egy kevés limehéjjal és már tálalom is.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya