Töltött karalábé



Ritkán főzők, legalábbis ritkábban minthogy igazán hatékony legyek a konyhában. Persze hendikeppel indulok az XY kromoszómáimmal. :) Azért van, hogy egy teljes napra magamhoz ragadom a fakanalat :) Így történt, hogy levest és töltött karalábét készítettem. A levessel nem is volt semmi gond, de a karalábé erős ellenérzést váltott ki az én "hangyámból", győzködnöm kellett egy ideig. De csak hazahoztuk a karalábé fejeket. Innentől kezdve 3 órát töltöttem a konyhában ami — maradjon köztünk — igencsak sok. De hát a végeredmény számít. Vagy nem?

A receptet F. Nagy Angéla: A család szakácskönyve 86. oldaláról vettem. Pontosabban csak annak néztem utána, hogy megfőzzem-e a karalábékat előre (igen). Íme a recept.

Hozzávalók:
  • 3 fej karalábé
  • 5 dkg vaj
  • 2 dkg liszt
  • 1 dl tejföl
  • ½ kg darált pulykahús
  • 2 tojás
  • 1 fej hagyma
  • 25 dkg zsemle
  • bors
  • fűszerpaprika
  • zsemlemorzsa
A karalábékat meghámozom, sós vízben megfőzöm (kb. 20-30 perc). Közben a tölteléket összekeverem: A hús, tojás, beáztatott és jól kicsavart zsemle, só, bors, fűszerpaprika. A pulykahús a sertéshúshoz képest sápadt, így több fűszerpaprikát kíván. Mivel általában előre készített darált hússal szoktam dolgozni, ami levet ereszt, ezért némi zsemlemorzsát szoktam belekeverni. A karalábékat "úgy vágjuk ketté, akár a zsemlét" majd egy evőkanállal kivágom a közepét, felhalmozom a tölteléket rá és a kiszedett közepét ráteszem mint egy sapkát. Kivajazott tepsibe teszem, a vajból és lisztből világos rántást készítek, hozzáadom a tjfölt. Ezzel meglocsolom. 35-40 percre 180°-ra sütőbe teszem. Tetejére reszelt sajt, vagy pirított zsemlemorzsa vagy petrezselyem illik.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya