Svéd húsgolyók (Kötbullar) kínai kel és rétesköntösben



A már többször emlegetett svéd húsgolyócskák újabb formában kerültek a tányérunkra. Kínai levelekbe bugyolálva, fokhagymás juhtúróval megkenve és az egész rétestésztába hempergetve. Csak ajánlani tudom, ja és gyors vacsi. 8 db kisebb tekercs lesz belőle.

Hozzávalók:
6 db réteslap (40cm x 40 cm)
24 db svéd húsgolyó
10 dkg juhtúró
5 dkg natúr vajkrém
1 gerezd fokhagyma
néhány ág szurokfű
kb 16 levélnyi kínai kel
olaj a kenéshez
kevés szezámmag

Egy kisebb kínai kelről leszedegettem 16 levelet, a fehér torzsa rész nagyját kivágtam, a leveleket pedig sós vízben megfőztem. (Egyszer azt hallottam, ha ásványvízben főzi meg az ember, zöld marad. így is lett. Csakhogy én elfelejtettem, hogy még sütni is fogom, így persze a legvégén csak nem maradt zöld... kár) A réteslapokat 20 cm x 20 cm-s darabokra vágtam. Három réteslapból lett egy adag, a tetejüket megkentem olajjal. A rétesréteg tetejére jött a méretétől függően egy vagy két kellevél. Erre téglalap alakban elrendezgetve a vajkrémmel és apróra metélt fokhagymával kikveret, szurokfűvel megszórt bryndzakrém, majd három húsgolyó. A réteskék oldalát behajtottam, majd amennyire lehetett, szorosan feltekertem. Tetejüket megkentem olajjal, meghintettem szezámmaggal, végül irány az előmelegített, forró sütő (190 C, 20 perc). Zöldhagymás paradicsomsalátával ettük.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya