Narancsos almalekvár



Édes, enyhén kesernyés, kissé savanykás, finom - amolyan klasszikus karácsonyi íz. Az NLC valamelyik főzős forumán bukkantam rá, s mint kiderült a betűről betűre keringő lekvár eredeti gyártója Déméter. Nevével sok helyen találkoztam, amolyan igazi korgó gyomrot gyártó receptjei vannak :-). Karácsonyi előkészületek következő sorához és köszönhetően az almatúltengésnek gyártottam belőle egy keveset. Háromféle almát tettem bele: goldent, jonagoldot és starkingot. Igazán finom lett, próbaként pici palacsinták pocakját kenegettük meg vele.

Az arányokkal játszottam egy kicsit, csak úgy ahogy sikerült, extra zselésítő cukrot nem használtam:
Kb. 1.5 kg alma
4 kisebb narancs
4 ek méz
30 dkg cukor
1 nagy citrom
1 lime
késhegynyi szegfűszeg
1 tk fahéj
1 kk szerecsendió
7 szép almát hámoztam meg és kivájtam a magházukat. Feldaraboltam kis kockákra és meglocsoltam egy nagy citrom és egy lime levével. Négy kisebb narancs héját lereszeltem, majd belefacsartam a levüket, kivájtam a húsukat. Feltettem főni, mikor kellő mennyiségű levet eresztett kapott bő négy evőkanálnyi vegyes virágmézet, no meg a fűszereket (fahéjat, szerecsendiót, pici szegfűszeget). Kb. 1gy óra 20 percig szotyorgott, az utolsó fél órában kapott még 30 dkg cukrot. Azon forrón csini kis üvegekbe töltöttem, kupak rá, fejreállítva hagytam kihülni, aztán irány a polc, no meg a próbaüvegnek a hűtő. A próbáig nem is kellett sokáig várni, ma csini kis palacsinták sültek, simák, no meg aszaltáfonyás-csokicseppesek is.

Hasonló alapanyagokból

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

megnéztem déméter blogját. az egyik fotó meglepő hasonlatosságot mutat C&V narancskrémes linzerének fotójával - illetve, ugyanaz ..

Lilahangya írta...

Szomoruan lattam, hogy igazad van... csalodas, nagy!

Névtelen írta...

Szia! Szeretném megkérdezni, hogy a narancsok fehér hártyáját is beleraktad a lekvárba vagy csak a kifacsarás után megmaradt rostos gyümölcshúst. Köszi.

Lilahangya írta...

Kifacsartam a narancsot, majd egz teaskanallal meg annzi levet es hust, amennyit tudtam, tehat a feher resz nem ment bele, de meg igy is egy leheletnyit kesernyes lett, de fincsi

Névtelen írta...

Köszönöm! Ki fogom próbálni! :)

Névtelen írta...

Azt hiszem ez az a recept, amit én is valamikor vélhetöen az NLC-röl szedtem le és lassan egy éve a konyhában lóg a falon kipróbálásra. Ezek szerint érdemes :-)

Copyright @ 2007-2009 lilahangya