Pikáns almás-hagymás lepény



Almás recepteket keresgéltem múltkorjában, húshoz, sütihez, bármihez. Valahogy úgy alakult, hogy aznap a német receptgyűjtemények kerültek sorra, rengeteg finomságot leltem, pl. Marion honlapján, de ezt azt hiszem már említettem is. Többek közt ezt a pikáns almás-hagymás lepényt, ami önmagában főételnek is remek, de hús mellé is nagyon jó kis köret. Ma ki is próbáltatott és felvétetett a családi receptgyűjteménybe. Kicsit gyorsítandó az ebéd készítést ismét a jó kis levelestésztát használtam tésztaalapnak. Egy kerek sütőformát kibéleltem a levelestésztával és vakon elősütöttem, úgy 20 percig 190 C-on. Ez idő alatt pont elkészült az alábbi töltelék, ami kapott még egy kevés parmezánt és csipetnyi fokhagymát is:

4 db alma
1 nagy fej lilahagyma
1 kisebb fej vöröshagyma
1 kisebb gerezd fokhagyma
kevés olivaolaj
só, bors, szerecsendió
3 tojás sárgája
1 tojás
125 ml tej
só, bors
néhány ág friss majoranna
szerecsendió
3 ek parmezán

A lilahagymát és a vöröshagymát félbevágtam, majd vékony szeletekre vágtam. Kevés olivaolajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a hámozott, durvára reszelt almát és a szeletelt fokhagymát. Az egészet puhára pároltam, sóztam, borsozam és szerecsendiót reszeltem rá. 3 tojás sárgáját és az egész tojást simára kevertem a tejjel, majd hozzáreszeltem kb. 3 evőkanálnyi parmezánt. Enyhén sóztam, borsoztam és kapott még egy kis szerecsendiót. Az almás keveréket egyenletesen elosztottam a tésztán, majd ráöntöttem a parmezános-tojásos keveréket és megszórtam egy kevés majorannával. 180 C-on kb. 40 percet sült. TS eközben nagyon finom fokhagymás marhacombot sütött, így a husiadagunk is megvolt.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya