Sörkifli



A recept tesóm egyik nagy buli klasszikusa, sör mellé, no meg anélkül is tényleg eteti magát. Még az is előfordult, hogy a buli másnapjának reggelén lepte meg a friss illatos kiflikkel a később ébredezőket, persze akkor már sör nélkül. Az alapverzió tölteléke sós, borsos tejföl, de kerülhet bele - és néhányba került is (jha kérem, aki egy 84 cm-s húsevővel él együtt)- sonka, sajt, stb. A tetejére pedig szintén kerülhet sajt, zöldfűszer, kömény, lenmag, szezámmag, bármi.


Az alaprecept 16 db kiflihez:

fél kg liszt
125 g margarin
250 ml tej
25 g élesztő
1 tk só
2 dl tejföl
só, bors
tetejére tojás

Az élesztőt a langyos tejben felfuttattam, majd a liszttel, olvasztott margarinnal és a sóval rugalmas tésztát dagasztottam. Letakarva kb. egy órát kelesztettem. Kelesztés után átgyúrtam, majd két részre osztottam. A részekből gombócokat formáltam, majd lisztezett deszkán kb. két arasznyi szélességű, fél cm vastag körré nyújtottam. A köröket nyolcadoltam, megkentem borsos tejföllel, majd feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsin még fél órát kelesztettem, majd tojással megkenve (én még lenmaggal is megszórtam) 200 C-os sütőben kb. 25 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya