Spenótos, paradicsomos csirke szélesmetélttel



Ezeken a nyúlós napokon szívesen emlékezik az ember lánya az élénk nyári színekre és roppanós ízekre, már csak azért is hogy némileg jobb kedvre derüljön. Ha valamit nem szeretek az őszben az ez a nyúlos, nedves, fogvacogtató idő... ígyhát íme egy kis kedvjavító vacsora. Aki segédkezett benne az messziről ugyan, de az Anyukám, aki valamelyik hétvégén meglepett egy jó nagy zacsi mirelit koktélparadicsommal. Tudom, hogy tészta meg zöldség csak frissen, meg minden, de én azért igen jó kedvvel majszoltam a maradékot másnap ebédre a munkahelyemen.

A hozzávalók, úgy három főre:
1 közepes csirkemell kb. 1 cm-s csíkokra vágva
3-4 szál újhagyma
10 szem koktélparadicsom
3 nagy gerezd fokhagyma
só, bors
olivaolaj
30 dkg szélesmetélt

A csirkemellet kb. 7-8 cm hosszú csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam. Hasonló méretűre vágtam az újhagymát, no meg még hosszában félbe is vágtam őket. A paradicsomokat hagytam felolvadni és félbe vágtam őket. A fokhagyma gerezdeket pedig vékony szeletekre vágtam. No akkor innen kezdve párhuzamosan futott minden. Egy nagy fazékban víz sustorgott, eközben a husi nagyon kevés olajon nagyon hirtelen szép pirosra sült, mellette a fokhagymaszeletek, azok pedig ropogósra. A husit félretettem fokhagymástól, majd a zsiradékon megfonnyasztottam egy kevés fokhagymával a spenótot, hozzáadobtam az újhagymát és a paradicsomot és hirtelen, magas hőn épp hogy összepirítottam, csak addig, hogy a paradicsom felmelegedjen, hagyma puhulni kezdjen. Azt hiszem jó sokszor mondtam már, hogy nem szeretem, ha bebarnulnak a zöld zöldségek és amúgy is a színes étel nekem étel- és élet-szükséglet.
A tökéletes állagú tészta tökéletes ragut kapott, tetejére a ropogós, finom sós husi és fokhagyma... finom lett, no.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya