Szilvás-csokis máktorta szülinapra



Az úgy volt, hogy hétvégén dupla szülinapot ültünk. A szüleimét, kicsit elhalasztva, de azért majdnem mindannyian együtt. Papának kerestem erősen ajándékot, mikor eszembe jutott, hogy évek óta tartozom neki egy saját sütésű mákoskaláccal. Gondoltam torta helyett legyen ez, aztán kiderült, Anyukám már beszerzett egy tejszínes csokis csodát. így kalács ugrott, viszont nyilvánvalóvá vált, hogy Ancika magára nem gondolt. Neki készült ez a szilvás-csokis máktorta ... és szerencsére nagyon ízlett is neki és mindenki másnak is.
A receptet itt leltem, aztán történt némi varia.

Hozzávalók:
140 g vaj
5 tojás szétválasztva
180 g porcukor
150 g darált mák
50 g rétesliszt
30 g keményítő
1 citrom reszelt héja
1 tk citromlikőr (Fernet Citrus)
1 tk vaníliakivonat
1 tk sütőpor
fél kk só
szilvadzsem

A csokiszószhoz:
2 ek vaj
6 ek porcukor
3 ek kakaópor
0.5 dl víz
3 ek tejszín

A lisztet összekevertem a mákkal, sütőporral, sóval és a keményítővel. Egy kb. 20-22 cm átmérőjű tortaformát kivajaztam, megszórtam lisszttel, a sütőt pedig előmelegítettem 180 C-ra. A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A vajat a cukorral habos krémmé kevertem, majd egyenként belekevertem a tojások sárgáját. Hozzáadtam a reszelt citromhéjat, a vaníliakivonatot és a likőrt.
Apránként hozzákevertem a lisztes-mákos keveréket, majd a tojáshab egyharmadával fellazítottam. Végül beleforgattam a maradék tojáshabot és a tortaformába öntöttem. A sütő hőmérsékletét visszavettem 170 C-ra és tűpróbáig (kb. 40 perc lehetett) sütöttem. Mikor elkészült rácsra borítottam és hagytam teljesen kihülni.
A porcukorból, kakaóporból és vízből szirupot főztem, majd hozzáadtam a vajat és a tejszínt. A tortalapot harmadoltam, majd a rétegeket megkentem saját készítésű szilvadzsemmel, végül egyenletesen befedtem a tortát a csokiszósszal.

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya