Elrontottam - Vajas zsemlék



Kedves Eszter!

Ha azt gondoltad nem lehet elrontani a vajas szendvicskenyér receptjét, sajna jelentkeznem kell... sikerült (és mégsem)...
Történt pedig, hogy az én párom, TS kiszúrta a recepted és buzgón figyelmembe ajánlotta. Mióta kenyeret sütök, viszonylag ritkán eszünk boltit, de néha jól esik, mert hiába a házi sütésű néha igenis jól esik a könnyű és laza - tudom, tudom, az adalékanyagok. Persze azóta van ugye a lazított kelesztés nélküli kenyér, szabadon sütve, nem zárt edényben, nagy, lyukacsos és mégsem olyan brutálisan ropogós héjú, de akkor is, még mindig keressük A KENYÉR receptjét. Szóval időről-időre próbálgatok új recepteket. A Tiéd roppant csábító volt, tényleg úgy estem neki, hogy sitty-sutty meg is lesz. Aztán jött a krach... 6 g tejpor helyett 60 gramm csúszott be. Tízszeresre nem akartam növelni a tészta mennyiségét, sok hétre elegendő kenyér lett volna, így csak dupláztam. A tejpor pedig ötszörösen túladagolt maradt. Aki mer, az nyer alapon, megsütöttem, hosszú kenyérkaszni nélkül kerek formában, zsemléket pakolva egymás mellé, rá a vajat, aztán irány a jó meleg...
Teljes meglepetésemre, TS szerint soha ilyen finomat nem sikerült még, milyen ízes, milyen puha... S azon buzgalmában szép csendesen be is nyomott kettő bucikát a vacsihoz. Azért megkért rá, hogy hozzam össze a normál receptet is. Megtörtént... finom lett!

Hasonló alapanyagokból

2 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Kedves Lila Család!
(Hangya és Nap)
Hurrá, hurrá!
Jót mulattunk egyébként :-D

Névtelen írta...

Már szemezek én is egy ideje az eredeti recepttel.De a tiétek is olyan guszta, porhanyós!Kipróbálom én is így zsemlekén, kerek formában sütve!

Copyright @ 2007-2009 lilahangya