Chilis brownie-korong tornyok



Kezdhetem azzal, hogy lilahangyáék jól feladták a leckét a XI. VKF! feladatával? :-) Első pillantásra húzósnak tűnt a téma, mert a koffeines hármasban gondolkodtam csak: kávé, tea, kakaó... Ki is gondoltam mit készítek, zöldtea mousse lett volna és bizony, hogy valamilyen teás füstölésű husi. Aztán eszembe jutott a legalapvetőbb élénkítőszer, a vizsgák során oly sokszor bevetett cukor (szőlőcukor, gondolom más is élt vele). Itt már kezdtem azt érezni, hogy elvesztem, aztán sorra ugrottak be a többiek: bors, paprika, alkohol, menta, gyömbér. Persze keresgéltem is, már csak hivatalból is ugyebár, és jött egy jó hosszú lista az afrodiziákumokon keresztül a gondolkodásra, memóriára pozitívan ható "eszes kajákig", fűszerekig minden. Gondoltam jobb is lesz, ha hagyom, majd a végére megérik ugye a gondolat és azt követi a tett is... Tettem volna, tettem volna, de a gondolat érdeklődés hiányában elfelejtett megérni, aztán jött a végén a nagy kapkodás, no, mi is legyen az... Becsúszott némi nyersanyag probléma, lett egy-két nem igazán tökéletes próbálkozás. De végül csak kiötlöttem a chili - csoki - vanília aranyhármas lesz segítségemre.
Az ötletet két recept adta: Az egyik, a brownie korongocskák a Bon Appétit ehavi számából, a másik pedig krémes csokikorongtornyok, íme. A browniet bolondítottam meg egy kevés szárított chili őrleménnyel, rosszat nem tett neki :-)
Brownie korongokhoz (24 db):6 ek sótlan vaj olvasztva
60 g 70%-os étcsoki
fél csésze cukor
1 nagy tojás
3 és fél ek liszt
1 tk vanília kivonat
1 tk chili őrlemény
1 csipetnyi só

A darabokra tört csokit a vajjal együtt vízfürdőn felolvasztottam, hozzáadtam a tojást és a cukrot és simára kevertem. Ezután belement a só, a liszt, a chili és a vanília, alaposan átkevertem, majd bő tíz percre félrettettem. Ezalatt a sütőt előmelegítettem 175C-ra és két nagyobb sütőlemezt sütőpapírral béleltem. Teáskanálnyi adagokat tettem a sütőpapírra, szépen szétterült, viszonylag egyenletes kör alakúra (kb. 5-6 cm átmérőjűek lettek). Nagyjából kilenc percig sültek. Ekkorra a szélük ropogósabb lett, a közepük picit puhább maradt. A sütőből kivéve teljes kihülés után szépen feljöttek a sütőpapírról.

A töltelékük pedig egy finom csokikrém illetve tejszínhab, no meg annak keveréke lett, a recepttől minimális dolgokban eltérve.Alap csokikrém:
200 ml 30%-os tejszín
50 ml tej
negyed csésze cukor
másfél ek liszt
5 kisebb tojás sárgája
100 g étcsoki
1 tk vaníliakivonat
2 tk rum
1 csipetnyi só

A tejes tejszínt forralásig hevítettem, majd félretettem. A tojások sárgáit kikevertem a cukorral, vaníliával, csipetnyi sóval és a liszttel, majd óvatosan beleforgattam a felolvasztott, rummal elkevert csokit. A meleg tejszín kb. egyharmadával simára kevertem, majd a maradék tejszínhez öntve sűrű krémmé főztem. A krémet teljesen kihűtöttem. Amíg hült 1 csészényi tejszínt egy teáskanál vaníliakivonattal és egy evőkanálnyi porcukorral kemény habbá vertem.
A tejszínhab kétharmadát simára kevertem 4 evőkanálnyi csokikrémmel. Majd jött az összeállítás. Három tisztességes habzsákom nem lévén (egy sincs), kanállal adagoltam a krémeket. Egy korong brownie, rá a csokisabb krém. Tetejére újabb korong, rá egy adag tejszínes csokikrém, amit ismét egy brownie korong fed. A tetejére jön egy adag tejszínhab, zárónak egy brownie korongocska és esetleg kedvtől, nyersanyagtól függően folytatható, vagy tejszínhabbal, esetleg csokimázzal díszíthető. Ha a naaagy Tejszínhab Isten nem hagy cserben, akkor igen pompázatos tornyocskákat lehet építeni :-)

Hasonló alapanyagokból

0 megjegyzés:

Copyright @ 2007-2009 lilahangya